نسخه چاپی

فرانسوی ها سالانه غذای 10 میلیون نفر را دور می ریزند

به گزارش نما - روزنامه توریسم به نقل از تارنمای خبری 'کونکسیون' فرانسه نوشت: مردم فرانسه سالانه 10 میلیون تن مواد غذایی به ارزش 16 میلیارد یورو (بیش از 62 تریلیون تومان) را دور می ریزند.

بر اساس آمار آژانس محیط زیست فرانسه هر مصرف کننده فرانسوی سالانه به طور متوسط 29 کیلوگرم مواد غذایی به ارزش 108 یورو را دور می ریزد.علاوه بر این پژوهشگران معتقدند که سه درصد از گازهای گلخانه ای فرانسه را این مواد غذایی دور ریخشت شده تولید می کنند.

مصرف کنندگان با سهمی 45درصدی، بیشترین اسراف را در زنجیره تامین مواد غذایی انجام می دهند. 13درصد مواد غذایی در جریان تولید، 14درصد آن در زمان فرآوری و 28درصد در هنگام توزیع هدر می رود.

میوه و سبزیجات بیشترین مواد غذایی ای هستند که به هدر می روند. این محصولات در مرحله بهره برداری آسیب می بینند و پیش از آنکه به مرحله فروش برسند به دور ریخته می شوند. بیشتر محصولات حیوانی را مصرف کنندگان دور می ریزند و توزیع کنندگان بیشتر گندم و سیب زمینی را هدر می دهد.این میزان مواد غذایی دور ریخته شده در فرانسه می تواند سالانه 10 میلیون نفر را تغذیه کند. گزارش سال گذشته آژانس محیط زیست فرانسه موجب شد تا قانونی تصویب شود که بر اساس آن سوپرمارکت ها موظفند تا مواد غذایی مازاد خود را به موسسات خیریه ببخشند.

۱۳۹۵/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...