نسخه چاپی

همكاری‌ سازمان انرژی اتمی و وزارت نفت

سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت قرارداد همكاری در حوزه‌های مختلف علمی پژوهشی به ویژه تولید سانتریفیوژهای اولترا امضا كردند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، قرارداد همکاری بین سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به امضای حمیدرضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و اصغر زارعان معاون سازمان انرژی اتمی رسید.

براساس این قرارداد همکاری‌های سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه وزارت نفت در حوزه‌های مختلف علمی پژوهشی به ویژه تولید سانتریفیوژهای اولترا از امروز آغاز می‌شود.

این نوع از سانتریفیوژهای پیشرفته که تولید آن تاکنون در انحصار معدود کشورهای جهان بوده است، در صنایع بالادستی حوزه نفت به ویژه لرزه‌نگاری و شبیه‌سازی میدان‌های نفتی در دمای بالا استفاده می‌شود.

تامین این نوع از سانتریفیوژها تاکنون از خارج به علت تحریم و نیز فناوری‌های بالا با محدودیت مواجه بود و براساس این قرارداد به شکل کاملا بومی تولید و به وزارت نفت عرضه می‌شود.

قرارداد همکاری‌های پژوهشگاه وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی با حضور علی‌اکبر صالحی رئیس این سازمان امضا شد.

این قرارداد بر اساس تفاهم‌نامه همکاری‌های دو دستگاه امضا شد که 17 فروردین امسال به امضای مسئولان دو نهاد رسید و امروز وارد مرحله تجاری شد.

۱۳۹۵/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...