نسخه چاپی

اندونزی آماده خرید نفت خام از ایران است

سودیرمان سعید ظهر امروز (دوشنبه، ١٠ خردادماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران ضمن خشنودی از نزدیكی روابط دو كشور، تصریح كرد: امروز نقطه عطفی در روابط تهران و جاكارتا بوده است.

به گزارش نما ، شانا به نقل از وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی امضای قرارداد خرید ال پی جی از ایران را نخستین گام همکاری میان دو کشور دانست و نوشت: اندونزی آمادگی دریافت ٢٠٠ هزار بشکه نفت خام را از ایران دارد.

سودیرمان سعید ظهر امروز (دوشنبه، ١٠ خردادماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران ضمن خشنودی از نزدیکی روابط دو کشور، تصریح کرد: امروز نقطه عطفی در روابط تهران و جاکارتا بوده است.

وی به امضای قرارداد فروش ال پی جی ایران به اندونزی اشاره کرد و با بيان این که باید فرصت همکاری با ایران را غنیمت شمرد، افزود: در این دیدار درباره واردات نفت خام و میعانات گازی از ایران، سرمایه گذاری در حوزه بالادستی و همچینن درباره سرمایه گذاری مشترک مذاکرات خوبی صورت گرفته است. به گفته سعید، مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و پرتامینا (شرکت دولتی نفت اندونزی) در زمینه سرمایه گذاری مشترک آغاز شده است.

وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی درباره این که اندونزی آمادگی دریافت چه میزان نفت خام از ایران را دارد، با بیان این که مصرف این کشور یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز است که بیش از نیمی از آن وارد می شود، افزود: اندونزی آمادگی دریافت ١٥٠ تا ٢٠٠ هزار بشکه نفت خام را از ایران دارد که این رقم به تدریج افزایش خواهد یافت.

۱۳۹۵/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...