نسخه چاپی

چگونه سری ایكس سونی باعث از بین رفتن اكسپریا Z6 شد!

اكسپریا ایكس را می‌توان یك پیشنهاد جذاب به شمار آورد. تلفن هوشمندی كه تركیبی از كیفیت ساخت فوق‌العاده و پردازنده میان‌رده اسنپدراگون ۶۵۰ است. هدف تولید این تلفن هوشمند بر اساس نیاز كاربران بوده و دقیقا چیزی است كه دوست‌داران تلفن‌های هوشمند به‌دنبال آن هستند.

به گزارش نما رئیش بخش بازاریابی سونی می‌گوید:

سری ایکس تلفن‌های هوشمند طراحی خاصی دارد و در مدل‌های مختلف و با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شود. برای اکسپریا ایکس و اکسپریا ایکس پرفورمنس که هردو از صفحه نمایش ۵ اینچی برخوردار هستند، یک سبک طراحی در نظر گرفته شده است، اما تفاوت‌های ریزی در بخش رابط کاربری وجود دارد. در کل، برای سری ایکس تلفن‌های هوشمند سونی، شاهد ایده طراحی یکسانی خواهیم بود.

sony-xperia-x-back

تولید تلفن‌های هوشمند میان‌رده بر اساس نیازهای کاربران، تنها هدف شرکت سونی نیست و کمپانی ال‌جی نیز با تولید سری ایکس محصولات خود، فعالیت خود در این زمینه را در سال جاری آغاز کرده است. از طرفی دیگر شرکت‌های چینی وان‌پلاس و شیائومی اقدام به تولید تلفن‌های هوشمند رده بالا با رنج قیمت پایین کرده‌اند. به نظر شما آیا سونی می‌تواند با تلفن‌های هوشمند میان‌رده، با شرکت‌های اشاره شده مقابله کند؟!

Mesa در این باره می‌گوید:

ما فکر می‌کنیم راهی که پیش رو گرفته‌ایم، درست بوده و بازار تلفن‌های هوشمند، از قابلیت رقابت بالایی برخوردار است.

من به شخصه هنگامی که در کنگره موبایل امسال با سری ایکس تلفن‌های هوشمند سونی کار می‌کردم، با باگ‌ها و لگ‌های تقریبا زیادی روبه‌رو شدم. در این باره از آقای Mesa سوال کردم که ایشان در جواب گفت:

ما در تلاش هستیم تا باگ‌های سیستم عامل را برطرف کرده و طی آپدیت‌هایی که‌به زودی عرضه خواهند شد، این مشکلات را از بین ببریم. ظاهرا برخی کاربران با مشکلات رابط کاربری، باطری و دوربین روبه‌رو شده‌اند که ما از آنها اطلاع داریم و به‌زودی آنها را برطرف خواهیم کرد.

sony-xperia-x-camera-menu

در حالی که اکسپریا زد ۳ پلاس و زد ۵ طی سالهای گذشته از عملکرد خوبی برخوردار نبودند، برای مسئولان سونی مشخص بود که پرچمداران این شرکت، نتوانسته‌اند آنچنان که از آنها انتظار می‌رفت، عملکرد خوب و قابل توجهی داشته باشند. اگرچه طراحی صنعتی زیبای محصولات سری Z توانست محبوبیت خوبی برای این محصولات کسب کند، اما فروش موفقیت‌آمیزی برای سونی در پی نداشت.

در کفرانس جهانی موبایل امسال، سونی اعلام کرد که سری جدید محصولات این شرکت آمده است تا با وسایل جانبی جدید، تغییری را در بازار تلفن‌های هوشمند ایجاد کند. در حین این کنفرانس نیز محصولات اکسپریا XA، اکسپریا ایکس و اکسپریا ایکس پرفورمنس (بر اساس قیمت مرتب شده‌اند) معرفی شدند. بعد از آن نیز سونی از فبلت اکسپریا XA که دارای صفحه نمایش ۶ اینچی بود، رونمایی کرد تا خط تولید این سری را کامل کند.

با توجه به تعداد دیوایس‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، شرکت سونی با محدودیت زیادی برای پرچمدار جدید خود با نام اکسپریا Z6 روبه‌رو بود.

Mesa در این باره می‌‌گوید:

طراحی سری زد محصولات سونی بر اساس ایده و فلسفه خاص خود بوده است و مطمئنا ما این تجربیات را هرگز کنار نگذاشته و برای همیشه به‌دنبال خود خواهیم داشت. در کنار آن سعی می‌کنیم تا تغییرات جدیدی را در این روند اعمال نماییم.

۱۳۹۵/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...