نسخه چاپی

قبرستان جن ها !

تو جنوب شرقی ترین نقطه ایران، یه مكان رازآمیز و مخوف وجود داره كه به گورستان جن معروفه. این گورستان با سنگ های عظیم الجثه اش، یه مكانه فوق العاده جالب برای ماجراجویانیه كه به دنیای ماوراالطبیعه علاقه دارن.

به گزارش نما این گورستان خاموش و مرموز، تو روستای باستانی تیس با قدمت 2300 سال قرار گرفته. تو این روستا، اعتقادات و باورهای مردم بلوچ با رازآمیزی و سکوت طبیعت و آثار باستانی به جای مونده، گره خورده و گورستان جن که بلوچ ها بهش جن سنط هم میگن، یکی از همین رازهاست.

گورستان جن
گورستان جن یا همون جن سنط جایی که سنگ قبرهای بزرگ و عجیبی داره و این قبرها محلی های اون منطقه رو به این باور رسونده که این گورها محل دفن آدمیزاد نیست. تو این گورستان قبرها کنار هم روی سطحی صخره ای حفر شدن که این شیوه حفاری سوال های زیادی رو به وجود آورده که چه کسانی این گورها رو حفر کردن یا چرا سطح سنگی رو برای حفر کردن انتخاب کردن یا اینکه با چه وسیله تونستن روی سطح سنگی، گورها رو حفر کنن ؟
چون برای این پرسش ها مثل خود گورستان جز سکوت و خاموشی چیزی شنیده نشد در نهایت پاسخ به دنیای از ما بهتران کشیده شده. امروزه کندن سطح سنگی رو با وسایل ابتدایی به سختی میشه انجام داد شاید به همین دلیله که مردم محلی حفر این گورهارو به نیروی مافوق بشر نسبت میدن.
این گورستان عجیب روی تپه ای کم ارتفاع در پای کوه پیل بند قرار گرفته. کنار همین گورستان که به قبرستان شماره 1 تیس مشهوره، قبرستان مردم روستا هم قرار داره اما گورهای این قبرستان بر سطح خاکی نرم حفر شدند. مردم این روستا با اینکه مردگان خودشون رو تو این گورستان دفن می کنن، خیلی مراقبند که شب گذرشون به گورستان جن ها نیوفته.
چون بومی های این روستا معتقدن که وقتی هوا تاریک میشه جن ها بر سر مردگان خودشون مویه می کنن و هر کسی که شبانه گذرش به این گورستان افتاد مورد نفرین جن ها قرار می گیره و بعد از چند روز با عذابی سخت میمیره.

۱۳۹۵/۳/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...