نسخه چاپی

جزئیات نشست زمین در خیابان ولیعصر (عج)+عكس

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جزئیات نشست زمین در خیابان ولیعصر (عج) را اعلام كرد.

سرهنگ جمال بذرافشان در گفت‌وگو ایسنا، در اين باره گفت: حدود ساعت 12 ظهر امروز در مسير جنوب به شمال خيابان وليعصر(عج) بالاتر از پل اميربهادر، يك مورد نشست زمين در بخش مسير اتوبوس‌هاي تندرو اين خيابان گزارش شد كه در پي آن ماموران پليس راهنمايي و رانندگي تهران، ضمن انسداد اين معبر، اتوبوس‌ها را براي ادامه مسير به خيابان معيري و كارگر هدايت كردند.

وي با اشاره به اينكه تمامي نيروهاي امدادي اعم از آتش‌نشاني، مترو، سازمان آب و ... علاوه بر ماموران پليس راهور تهران، در محل حادثه حضور دارند، گفت: گزارشات اوليه حاكي است، نشست صورت گرفته مربوط به عمليات عمراني مترو بوده، اما چندان قابل توجه نبوده است.

جانشين رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تاكيد كرد: برابر اعلام مسوولان شهرداري تهران، تا ساعات آينده با تزريق بتن به منطقه ريزش كرده، مسير خيابان وليعصر(عج)، مجددا براي تردد اتوبوس‌هاي تندرو بازگشايي خواهد شد.

به گزارش ايسنا، علی محمد شاه حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 نيز در اين خصوص گفت: افت ریزدانه، وجود قنوات قدیمی و متروکه، کانال‌های آب و فاضلاب نیمه کاره و خاک سست و نامناسب از جمله عواملی است که جنوب منطقه 11 تهران را که از مناطق قدیمی شهر است دچار آسیب‌پذیری کرده است.

وي افزود: در منطقه 11 تهران به خصوص درنواحی 2 و 4 لایه بندی خاک بسیار سست وکم دوام است که همین امر موجب وقوع حوادثی از این دست می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 با اشاره به احداث خط 3 مترو که تا راه‌آهن ادامه دارد، افزود: خاک سست و کانال‌های نیمه‌کاره فاضلاب موجب شده است که زمین در این محدوده نامناسب بوده و هر چند وقت یکبار به دلیل حفاری دستگاههای حفاری مترو زمین نشست کند.



شاه حسيني با بیان اینکه حادثه امروز تلفات جانی نداشته است و با اشاره به اینکه 30 تا 40 درصد از بافت منطقه 11 تهران دارای بافت ریزدانه هستند، تصريح كرد: میزان آسیب پذیری این معضل با مواجه شدن با لوله های آب که نشتی هم دارند شدت می یابد.

شاه حسینی تاکید كرد: شرکت مترو به طور حتم در زمان حفاری مقاوم‌سازی انجام می دهد اما نامناسب بودن خاک و ریزدانگی مشکل را از بین نمی‌برد و باید راهکارهای اساسی ارائه شود.


98777665-24332.jpg

۱۳۹۱/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...