نسخه چاپی

رئیس جمهور در جمع مردم مهاباد:

مسئله قومیت كوچكترین اثری كه نباید در انتصابات داشته باشد

هر چند سفر رئیس دولت یازدهم بجز افتتاح پتروشیمی مهاباد هیج دستاورد دیگری نداشت اما حرفهای قابل تاملی زد.

به گزارش نما به نقل از مکریان، صبح امروز رئیس جمهوری اسلامی ایران که وزارت کشور و چند تن از معاونانش وی را همراهی می کردند در میان شور شوق وصف ناپذیر مردم شریف مهاباد و تعدادی از شهروندان شهرهای جنوب استان از جمله بوکان، سردشت، پیرانشهر، اشنویه، ربط و ... وارد مهاباد شد.

روحانی ابتدای سخنانش را با اشاره به فرهنگی بودن این شهرستان کُردنشین استان آذربایجان غربی آغاز کرد وی با عنوان اینکه مهاباد نگین فرهنگ و ادب کردهاست، افزود: این شهرستان مرکز عالمان و شاعران و اهلی فرهنگ است و جایگاه ویژه ای در منطقه دارد.

رئیس جمهور گریزی به وضعیت کشورهای منطقه زد و ضمن تاکید بر تحکیم روابط سیاسی، اقتصادی با کشورهای همسایه افزود: به برکت انقلاب اسلامی و عزم نیروهای نظامی و امنیتی، کُردهای ایرانی بر خلاف کُردهای عراقی و سوری و ترکیه ای در امنیت کامل زندگی می کنند. وقتی که اربیل و دمشق و بغداد در خطر سقوط بودند این ایران بود که به کمک آنها شتافت.

کُردها، عربها، آذری ها و همه اقوام و مذاهب ایرانی همچون گلهای خوش رنگ و بویی برای ایران اسلامی هستند که همه با هم استقلال و عزت کشور عزیزمان را تامین می کنند.

امروز به همه بدخواهان نظام ثابت شده است که کُردها مدافع و پاسدار ایران عزیز هستند. رئیس دولت یازدهم که از حضور جمعیت در ورزشکاه وحدت مهاباد به وجد آمده بود با تکرار عبارت بزی مه هاباد و بژی خه لکی کورد چندین بار صدای کف و سوت حاضران در ورزشگاه را درآورد.

وی ایجاد وحدت و نگاه یکسان میان اقوام و مذاهب کشور را از سیاست اصلی نظام جمهوری اسلامی بیان کرد و یکسانی قانون اساسی که در اصول مختلف حقوق اقوام و مذاهب ایرانی اسلامی را تضمین کرده است را مصداق بارز نگاه یکسان حاکمیت نسبت به همه ایرانیان برشمرد.

روحانی افزود: رهبری مقتدر و واحد در کشور یکی دیگر از نشانه های عدم تبعیض در کشور است که با تبعیت از قانون و رهبری می توان زمینه مشارکت بیش از پیش همه اقوام و مذاهب در امورات کشور را رقم زد.

وی با تشکر از نیروهای امنیتی و نظامی در ایجات امنیت پایدار در کشور و علی الخصوص مناطق مرزی گفت: این نیروها باید بیشتر از همیشه امنیت نخبگان جامعه را فراهم آورند در صورت ایجاد امنیت برای نخبگان آنها امنیت کشور و جامعه را تضمین خواهند کرد.

۱۳۹۵/۳/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...