نسخه چاپی

نیویورك تایمز: ریاست مجلس ایران به لاریجانیِ اصولگرا رسید

رسانه‌های خبری آمریكایی ضمن اشاره به انتخاب مجدد علی لاریجانی در سمت ریاست مجلس شورای اسلامی، به پیروزهای محدود اصلاح طلبان و میانه ‌روها اشاره كردند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، نیویورک تایمز در گزارشی در زمینه انتخاب «علی لاریجانی» به سمت رییس مجلس شورای اسلامی نوشت: چهره برجسته اصولگرایان امروز سه ‌شنبه بار دیگر به سمت رییس مجلس انتخاب شد ، پستی که اصلاح طلبان فکر می‌کردند به دنبال پیروزی بزرگ در انتخابات ماه فوریه آن‌را کسب می‌کنند.

بر اساس این گزارش، قانونگذاران ایران در اقدامی نسبتا بهت آور با اکثریت آرا ممکنه علی لاریجانی، نامزد اصولگرایانی که از سال 2008 میلادی عهده‌دار این سمت بود را مجددا برگزیدند. لاریجانی 57 ساله را نمی‌توان یک اصولگرای وفادار در نظر گرفت و او موفق به جلب نظر مجلس در تابستان گذشته جهت تایید توافق هسته‌ای با قدرت‌های غربی شد. او البته حامی دولت «حسن روحانی» رییس جمهور نیز بوده است.

نیوریوک تایمز نوشت: از 276 قانونگذار ایران در مجلس 290 کرسی، لاریجانی 237 رای کسب کرد. «محمد رضا عارف» رقیب اصلاح طلب وی نیز روز دوشنبه از رقابت با لاریجانی کنار کشید.

نیویورک تایمز در خاتمه انتخاب «علی مطهری» و «مسعود پزشکیان» به عنوان نواب رییس مجلس را پیروزی‌های کمی برای جناح میانه ‌رو و اصلاح طلب نام نهاد.

آسوشیتدپرس نیز در تحلیلی نسبت به این مسئله، ضمن شاره به انتخاب امروز علی لاریجانی به فرافکنی پرداخت و نوشت: با مجلس جدید نیز تغییر در سیاست داخلی یا خارجی ایران تا زمانی که رهبری ایران تصمیم گیرنده اصلی کشور است، بعید است.

۱۳۹۵/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...