نسخه چاپی

نیروهای مردمی عراق خار چشم كینه توزان

نیروهای بسیج مردمی عراق درماههای گذشته با موج تبلیغات ناجوانمردانه رسانه های كشورهای خلیج فارس و مزدوران آنها در منطقه روبرو بوده اند.

به گزارش نما به نقل از العالم، این نیروها که با شجاعت با عناصر گروهک تروریستی داعش در شمال بغداد و بطور مشخص شهر فلوجه درگیرند، در معرض موجی از تبلیغات ظالمانه از سوی مطبوعات کشورهای خلیج فارس و مقام های این کشورها هستند که در نهان از این گروهک حمایت کرده، اما ظاهرا ادعای مبارزه با آن را دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه های گروهی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به ویژه مطبوعات کویت با نسبت دادن صفات زشت از جمله تروریسم به نیروهای مردمی عراق در صدد مخدوش کردن چهره آنان هستند، زیرا نیروهای مردمی عراق در حال نبرد با تشکیلات داعش هستند و برای بیرون راندن تروریست ها از سرزمین خود تلاش می کنند.

واقعا عجیب است که بسیج مردمی عراق در معرض تهاجم رسانه ای گسترده ای از سوی مقام ها و رسانه های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مانند، "عبدالله بن زاید" وزیر خارجه امارات قرار گرفته که خواستار ریشه کن شدن بسیج مردمی عراق شده است؛ اظهارنظر وزیر خارجه امارات بدون پاسخ نماند و با موج گسترده ای از محکومیت از سوی محافل رسمی و مردمی عراق مواجه شد.

وزارت خارجه عراق اظهارات عبدالله بن زاید را محکوم کرده و آن را به مثابه توهین علیه نهادهای امنیتی و نظامی این کشور برشمرد.
وزارت خانه خارجه تاکید کرده که اگر بسیج مردمی عراق نبود داعش و القاعده به بسیاری از کشورهای منطقه یورش می بردند.

دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز اظهارات وزیر خارجه امارات در مورد الحشد الشعبی را محکوم و آن را دخالت در امور داخلی عراق بشمار آورد.

"ثامر السبهان" سفیر سعودی در بغداد یکی دیگر از کسانی است که بسیج مردمی عراق را مورد حمله قرار داده است . وی بدون ارایه سندی مدعی شد که کردها و ساکنان استان الانبار مخالف ورود نیروهای مردمی به این مناطق هستند و این موضوع بیانگر آن است که جامعه عراق الحشد الشعبی را قبول ندارد.

اظهارات سفیر عربستان واکنش های خشمگینانه ای در داخل عراق برانگیخت و فرماندهان الحشد الشعبی خواستار اخراج السبهان از عراق و مجازات وی شدند.

"احمد الاسدی" سخنگوی بسیج مردمی عراق در این باره گفت: اظهارات سفیر عربستان در عراق از اهداف از پیش طراحی شده سفیر کشور حامی تروریسم است.

"باقر جبر الزبیدی" وزیر راه و ترابری عراق نیز اظهارات سبهان را در تضاد با عرف دیپلماتیک و دخالت آشکار در امور داخلی عراق دانست و تاکید کرد که الحشد الشعبی مایه شرافت ملت عراق است.

نوری مالکی معاون رییس جمهوری عراق نیز در مورد الحشد الشعبی گفت: این نیروها مانع از پیشروی تروریست ها و فروپاشی ارتش و سقوط بغداد شدند.

کینه توزی علیه نیروهای مردمی عراق به همین اندازه خلاصه نمی شود، بلکه خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین از الحشد الشعبی به عنوان تروریسم یاد کرد، اظهاراتی که با واکنش های خشمگینانه همراه شد.

وزیر خارجه بحرین در گذشته نیز حزب الله را از القاعده و جبهه النصره خطرناک تر دانسته بود و گفته بود که القاعده و داعش بزرگ ترین خطر نیستند، بلکه خطر بزرگ در حزب الله نهفته است که به ادعای وی مورد حمایت کشورهای تامین کننده هزینه های تروریسم است.

حنان الفتلاوی نماینده پارلمان عراق در واکنش به اظهارات وزیر خارجه بحرین گفت: اظهارنظر وزیر خارجه بحرین درباره حشد الشعبی دخالت در امور داخلی عراق محسوب می شود.

وی افزود: اگر الحشد الشعبی نبود کشوری به نام عراق باقی نمی ماند؛ اگر نیروهای داوطلب مردمی نبودند داعش به خانه هایتان می رسیدند ... این همان چیزی است که شما را ناراحت کرده، زیرا شما امیدوار بودید که عراق به دست داعش بیفتد.

وی ادامه داد: من وزیر خارجه بحرین را نصیحت می کنم که به جای دخالت در امور عراق به امور کشور خود بپردازد که حقوق بشر در آن نقض می شود و آزادی ها به طور روشن در آن سرکوب می شود.

دشمنی رژیم های حاکم در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نشات گرفته از پیروزی های به دست آمده توسط بسیج مردمی عراق علیه گروهک های تروریستی به ویژه داعش و النصره و القاعده است که هزینه شان از سوی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تامین می شود.

دخالت های رسانه ها و مقام های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در امور داخلی عراق آنقدر زیاد شده که ربیعه بن صباح الکواری نویسنده روزنامه الشرق قطر در مقاله ای با حمله به ایران، تهران را به دخالت در امور داخلی عراق متهم کرده که می خواهد اراده خود را بر ملت عراق تحمیل کند.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران را که هم اکنون برای رویارویی با تشکیلات داعش در فلوجه بسر می برد، به شدت مورد تهاجم قرار داد.

در مقابل، حسین جابر انصاری سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در مورد مشاوران نظامی ایران در عراق گفت: حضور آنان به فرماندهی سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بنا به درخواست دولت عراق و مبارزه با تروریسم انجام گرفته است که امنیت عراق و منطقه را برهم زده اند.

انصاری افزود: ملت عراق به اظهارات وزیر خارجه کشوری که عامل اصلی تنش و تروریسم درعراق، منطقه و جهان بشمار می آید، نیازی ندارد تا بخواهد منافع و دوستان و دشمنان عراق را تبیین کند.

وی ادامه داد: الجبیر نباید فراموش کند که جهان می داند که بزرگ ترین حامی شماره یک تروریسم و انتشار دهنده آن چه کشوری است!او باید از فریب دادن افکار عمومی و تحریف واقعیت ها دست بردارد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران و ژنرال قاسم سلیمانی انتقاد کرده و به او پیشنهاد داد تا برای فراگرفتن یک دوره آموزشی در زمینه ادبیات سیاسی و دیپلماسی سفری به ایران داشته باشد.

رضایی گفت: وزیر خارجه جدید عربستان می گوید که دولت عراق حق ندارد از ایران برای دفاع از کشورش درخواست کمک کند، اما معتقد است که کشورش حق دارد یمن را به اشغال خود درآورد و یا آنکه با تانک هایشان به بحرین یورش ببرند، اما از سوی دیگر حاضر به حضور پذیرفتن حجاج سایر کشورها نیستند و در برابر دریافت ویزا از سوی آنان مانع تراشی می کنند.

کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که در از بین بردن عراق با آمریکا مشارکت داشتند و هزینه داعش را برای اشغال الانبار و موصل تامین کردند، هم اکنون برای مردم فلوجه اشک می ریزند و نوک پیکان حملات خود را متوجه نیروهای الحشد الشعبی کرده اند که با رادمردی با تشکیلات داعش در فلوجه پیکار می کنند.

ملت عراق دوست و دشمن خود را می شناسد و به خوبی می داند که کشورهای عرب خلیج فارس که امروز برای اهالی فلوجه گریه سر می دهند در از بین بردن عراق و متشنج شدن اوضاع آن و ادامه عملیات بمب گذاری و انفجار در شهرهای الانبار شرکت داشته اند و از دلارهای نفتی خود برای حمایت از تروریست ها در عراق و فراهم آوردن مواد منفجره و کمربندهای انفجاری جهت به قتل رساندن عراقی ها و برهم زدن فرآیند سیاسی در این کشور استفاده می کنند؛ آنها در عین حال نمی خواهند تا جبهه تشکیلات داعش در عراق توسط نیروهای قهرمان الحشد الشعبی متلاشی شود.

۱۳۹۵/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...