نسخه چاپی

آمریكا خواستار آزادی شیخ سلمان شذ

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا نسبت به محكومیت دبیركل جمعیت الوفاق بحرین ابراز نگرانی كرد و گفت، ما از دولت بحرین می‌خواهیم به الزامات بین‌المللی خود در زمینه آزادی بیان عمل و اتهامات علیه شیخ علی سلمان را رد و وی را آزاد كند.

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در نشست خبری گفت، مقامات آمریکا از برنامه‌های ادعا شده درخصوص تصمیم دولت ایران برای ایجاد یک پایگاه موشکی در منطقه کردستان عراق هیچ اطلاعی ندارند.

وی با طرح این ادعا که دولت ایران در تلاش برای نفوذ در عراق بوده است، تاکید کرد: ضروری است تهران اقدامات خود را با بغداد به دقت هماهنگ کند و تایید مقامات عراقی را به دست آورد.

کربی افزود: من از چنین برنامه‌ای خبر ندارم. این نخستین بار است که چنین چیزی را می‌شنوم. با این حال از هرگونه اقدام که می‌تواند تشدید تنش‌های فرقه‌ای در عراق را در پی داشته باشد باید خودداری شود.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، وی هم‌چنین گفت که آمریکا از محکومیت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق به نه سال حبس به اتهام تحریک عمومی به شدت نگران است. ما معتقدیم هیچ کس نباید به علت دخالت در تجمع مسالمت‌آمیز محاکمه یا حبس شود. ما اکنون می‌دانیم ممکن است رای تجدید نظر نیز در این زمینه وجود داشته باشد و ما از دولت بحرین می‌خواهیم به الزامات بین‌المللی خود در زمینه آزادی بیان عمل و این اتهامات علیه شیخ علی سلمان را رد و وی را آزاد کند.

کربی گفت: گروه‌های مخالف که به صورت مسالمت‌آمیز از دولت انتقاد می‌کنند به توسعه کشورها و جوامع کثرت‌گرا و همه شمول منجر می‌شوند. ما معتقدیم تصمیم برای محکومیت شیح علی سلمان نمی‌تواند به آشتی در بحرین کمک کند. ما از همه در بحرین می‌خواهیم گام‌های لازم قوی را در جهت اعتمادسازی بردارند و فضایی را ایجاد کنند که آشتی ممکن گردد.

وی درباره خرید آب سنگین از ایران و اظهارات علی‌اکبر صالحی که گفته است ایران تا از پرداخت پول اطمینان حاصل نکند محموله آب سنگین را ارسال نمی‌کند گفت: اجازه دهید این مسئله را بررسی کنم. من اطلاعات جدیدی ندارم.

۱۳۹۵/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...