نسخه چاپی

بهترین و بدترین كیفیت از آن یك خودروسازی كشور شد

خودرو تیانای تولیدی پارس خودرو در صدر جدول ارزیابی كیفی خودروهای داخلی و خودرو سایپا 131 شركت یاد شده در قعر این جدول قرار گرفت.

به گزارش ایرنا براساس گزارش ارزیابی كیفی خودروهای تولیدی داخل، در تیر ماه امسال نیسان تیانا (مونتاژی پارس خودرو) همچنان در صدر جدول با كیفیت ترین خودروهای تولید داخل قرار دارد و این در حالی است كه دیگر خودروی تولیدی این شركت یعنی سایپا 131 در قعر جدول كیفیت قرار دارد.

تیانا علاوه بر حفظ عنوان كیفی‌ترین سواری تولیدی كشور، با افزایش كیفیت نیز مواجه شده، به‌گونه‌ای كه نمره منفی آن از 3.8 در خرداد ماه به 3.3 در تیر ماه كاهش یافته است. این خودرو فقط در بخش‌های بدنه و رنگ دارای نمره منفی بوده است.

نیومزدا سه و مزدا دو ژاپنی (مونتاژی بهمن) با 15 نمره منفی به طور مشترك جایگاه دوم جدول رده‌بندی كیفیت را كسب كرده اند و نیسان ماكسیمای ژاپنی (مونتاژی پارس خودرو) با 16.4 نمره منفی جایگاه سوم رده‌بندی كیفی را در اختیار دارد.

گراند ویتارای ژاپنی (مونتاژی ایران خودرو خراسان) نیز با 20 نمره منفی در رتبه چهارم رده‌بندی قرار دارد. این خودرو در بخش‌های تزیینات داخلی و خارجی، صداهای غیر عادی، بدنه و رنگ نمره منفی كسب كرده است.

مگان فرانسوی (مونتاژی پارس خودرو) نیز با 21.3 نمره منفی در جایگاه پنجم رده‌بندی تیر ماه قرار دارد و تندر 90 ایران خودرو و پارس خودرو (محصول مشترك با رنو) نیز با 22.4 نمره منفی به طور مشترك در جایگاه ششم رده‌بندی تیر ماه قرار دارند.

كیفیت تندر 90 پارس خودرو ثبات مانده و در بخش‌های موتور و انتقال قدرت، تجهیزات الكتریكی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیر عادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ دارای نمره منفی بوده است. اما تندر 90 ایران خودرو با افزایش كیفیت مواجه شده است، به‌گونه‌ای كه نمره منفی آن از 22.6 در خرداد ماه به 22.4 در تیر كاهش یافته است.

هیوندایی آوانته كره‌یی (مونتاژی خودروسازی راین) رتبه هفتم جدول را كسب كرده اند و سایپا 131 كره‌یی (مونتاژی سایپا) نیز رتبه بیستم رده‌بندی را در تیر ماه در اختیار دارد.

سایپا 132 كره‌یی (مونتاژی سایپا) نیز رتبه بیستم و یكم رده‌بندی تیر ماه را در اختیار دارد و سایپا 131 كره‌یی پارس خودرو رتبه بیست و دوم و آخر رده‌بندی تیر ماه را كسب كرده و در تمام بخش‌ها دارای نمره منفی بوده است.

۱۳۹۱/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...