نسخه چاپی

انتقال جسد ملا منصور به افغانستان

دولت پاكستان اعلام كرد، جسد رهبر طالبان افغانستان به بستگان درجه یك وی تحویل و برای دفن به افغانستان منتقل شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: دولت پاکستان اعلام کرد، جسد رهبر طالبان افغانستان به بستگان درجه یک وی تحویل و برای دفن به افغانستان منتقل شد.

چودری نثارعلی خان، وزیر کشور پاکستان بدون افشای نسبت تحویل گیرنده جسد ملا اختر منصور، رهبر سابق طالبان افغانستان گفت: جسد ملااختر منصور پس از تاییدیه تست "دی ان ای" به یکی از بستگان نزدیک و درجه یک وی تحویل داده شده است.

وی افزود: آزمایش دی ان ای نسبت خونی بین ملامنصور با تحویل گیرنده جسد را مشخص کرد.

ملا منصور در جریان حمله پهپادی در بلوچستان کشته شد. هیچ کس این پهپاد را ندیده و سیستم راداری نیروی هوایی پاکستان نیز هیچ گونه مداخله‌ای را شناسایی نکرده است. براساس گزارش رسمی نیروی هوایی پاکستان، این حمله پهپادی از آن طرف مرز صورت گرفته است.

نثار علی خان ادامه داد: تقریبا تمامی افرادی که به ملامنصور در دریافت کارت شناسایی الکترونیکی و پاسپورت پاکستانی کمک کرده بودند، بازداشت شده و" غلام محمد بوگتی"، افسر سابق اداره ثبت احوال منطقه "قطعه سیف الله" نیز بازداشت شده است.

وی افشا کرد که براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که برای چند خارجی خطرناک‌ دیگر کارت‌های شناسایی پاکستانی صادر شده است اما از اعلام نام و هویت این افراد امتناع کرد.

این مقام پاکستانی اعلام کرد هر کس اطلاعاتی را درباره خارجی‌هایی که ازکارت‌های شناسایی جعلی استفاده می‌کنند، در اختیار ما قرار دهد 15 هزار روپیه دریافت می‌کند و هویتش به هر قیمتی محرمانه باقی می‌ماند. این کارت‌های شناسایی جعلی تهدیدی برای امنیت پاکستان محسوب می‌شوند.

نثار علی خان همچنین نسبت به اظهارات اخیر عمران خان، رئیس "تحریک انصاف پاکستان" و بیلاوال بوتو زرداری، رهبر حزب "مردم پاکستان" درباره نواز شریف، نخست وزیر این کشور که در لندن عمل قلب باز انجام داده ابراز تاسف کرد.

وی همچنین در پاسخ به گمانه‌زنی‌های مطرح شده در خصوص غیابش در نشست روز دوشنبه کابینه گفت: هیچ گونه اختلافی در داخل کابینه وجود ندارد و ماهیت این نشست سمبلیک بود.

۱۳۹۵/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...