نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ذاكری درگفت وگو با نما:

برای باز پس گیری اطلاعات از جاسوسان؛ تنها یكسال فرصت دارند!

عکس خبري -براي باز پس گيري اطلاعات از جاسوسان؛ تنها يکسال فرصت دارند!

اولتیماتوم یكساله ایی كه كشور به شبكه اجتماعی تلگرام برای باز پس دادن اطلاعات و فعالیت های شهروندان ایرانی داده درست است و شروط ایران برای انتقال همه اطلاعات قابل قبول است تا از جاسوسی از شهروندان ایرانی جلو گیری شود. اما مهم تر از آن این است كه ما یك شبكه ملی خوب و یا شبكه های ملی داشته باشیم تا هم وطنان ما بتوانند از آنها استفاده كنند تا امنیت اطلاعاتیشان هم تامین شود و دیگر نگران جاسوسی نباشند.

از همان ابتدای کار که جایگاه شبکه های اجتماعی در زندگی مردم پر رنگ شد و بعد از روی کار آمدن شبکه هایی چون وایبر ، واتس اپ ، لاین و... نگرانی ها درباره جاسوسی از ملت ایران ایجاد شد بعد از روی کار آمدن تلگرام از همان ابتدا حرف و حديث‌ها در موردش زياد بود. با اينكه معلوم بود هدف مؤسسين اين شبكه بسيار فراتر از آن چيزي‌ است كه به‌چشم مي‌آمد اما مسئولین سهل انگاری کرده و خیلی به این موضوع بها ندادند تا جایی که تلگرام آن قدر در کشور شهرت پیدا کرد که حدود ۱۲ درصد از پهناي باند اينترنت كشور را در اختيار گرفت و اين سايت در رتبه ۱۴ دسترسي از طريق وب و رتبه ۲۰ از طريق دسترسي موبايل در ايران قرار دارد. بعد از این آمار ها هشدارها بالا گرفت تا جایی که شوراي عالي فضاي مجازي را مجبور كرد تا در جلسه اخير خود طرحي را مصوب كند كه براساس آن، شركت‌هاي خارجي پيام‌رسان فعال در داخل ايران را ملزم می‌كند تا براي ادامه فعاليت خود همه اطلاعات و فعاليت مرتبط با شهروندان ايراني را به داخل منتقل كنند. از اين رو شبكه تلگرام نيز بايد اطلاعات كاربران ايراني را طی یکسال به داخل كشور بیاورد.
حجت الاسلام محمد حسن ذاکری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما درباره اولتیماتوم یکساله به تلگرام گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نسبت به شورای عالی فضای مجازی تاکید فراوانی داشتند و ماموریت هایی برای آنها تعریف و تصویب کردند ، که باعث شود اطلاعات هموطنان ما در خود کشور باقی بماند و از دسترسی سایر کشورها و دستگاه های جاسوسی کوتاه بماند تا به دستشان نرسد. این کاری که هم اکنون در پیش گرفته اند بسیار ارزشمند است و اقدام برای این عملکرد دیر هم شده و باید خیلی زودتر از این موعد این کار توسط مسئولین انجام می شد.
وي افزود: اگر مقام معظم رهبری گله ایی درباره تاخیر این سیاست گذاری و اقدام و عملی که باید در این راستا انجام می شد، داشتند گله ی به جایی است و این خواسته ایشان خواسته دیگر دلسوزان نظام هم هست. به هر حال کشوری که این همه استعداد و دانشمند تراز اول در دنیا دارد و با ذخایر نامحدود علمی و توانایی های بالای مردم مواجه است توقع می رود این کار را انجام دهد چنین کشوری با چنین توانایی ها می تواند حرف اول را در دنیا بزند پس پسندیده است که این کار به بهترین صورت انجام بگیرد.
از نظر بنده این اولتیماتوم یکساله ایی که کشور به شبکه اجتماعی تلگرام برای باز پس دادن اطلاعات و فعالیت های شهروندان ایرانی داده درست است و شروط ایران برای انتقال همه اطلاعات قابل قبول است تا از جاسوسی از شهروندان ایرانی جلو گیری شود. اما مهم تر از آن این است که ما یک شبکه ملی خوب و یا شبکه های ملی داشته باشیم تا هم وطنان ما بتوانند از آنها استفاده کنند تا امنیت اطلاعاتیشان هم تامین شود و دیگر نگران جاسوسی نباشند.

۱۳۹۵/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...