نسخه چاپی

اعتصاب نامحدود كارگران راه‌آهن فرانسه

با وجود برخی مصالحات دولت فرانسه در برابر فشارهای اتحادیه‌های صنفی بر سر طرح اصلاح قوانین كار در این كشور و در بحبوحه موج اعتصابات مختلف كه قرار است بخش حمل ونقل در روزهای آتی شاهد آن باشد، كارگران راه‌ آهن این كشور از شامگاه سه‌شنبه با شروع اعتصاب نامحدود خود اولین دور از این رشته اعتصابات را آغاز كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی: کارگران اپراتور راه‌آهن ملی فرانسه (اس‌ان‌سی‌اف) اعتصاب متناوبی را ساعت هفت شب سه‌شنبه آغاز کردند. در همین حال کارکنان مترو و راه آهن شهری پاریس اعتصاب نامحدودی را از پنج‌شنبه آغاز خواهند کرد. این امر در فاصله کمتر از دو هفته مانده تا میزبانی فرانسه برای مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا (یورو 2016) سبب نگرانی درباره بروز بحران حمل و نقل عمومی شده است.

سازمان هواپیمایی کشوری فرانسه نیز قرار است با برگزاری اعتصابی از 14 تا 16 خرداد به وخامت اوضاع بیفزاید.

این اعتصابات در راستای ناآرامی‌های فزاینده بر سر اصلاحات جنجال برانگیز قانون کار صورت می‌گیرد.

دیگر بخش‌های فرانسه از جمله صنایع نفت و گاز نیز در اعتراض به طرح پیشنهادی دولت پاریس برای اصلاح قوانین کار اعتصاب کرده‌اند.

دولت فرانسه در چند ماه گذشته برای اجرای سیاست‌های ریاضتی و مقابله با افزایش نرخ بیکاری، اصلاحاتی برای قانون کار پیشنهاد کرد که در پارلمان این کشور به تصویب رسید.

این اصلاحات شامل قطع اضافه‌کاری‌های بیش از 35 ساعت است تا کارفرمایان بتوانند نیروهای بیشتری را به خدمت بگیرند.

با وجود این، معترضان و اتحادیه‌های کارگری می‌گویند دولت قصد دارد با استفاده از این طرح زمینه اخراج کارکنان را برای شرکت‌هایی که مشکلات مالی دارند، تسهیل ‌کند.

کنفدراسیون عمومی کار پیشتر اعلام کرده بود تا زمانی که این لایحه ریاضتی از دستور کار مجلس خارج نشود، اعتصاب‌ها ادامه خواهد یافت.

در همین حال فرانسوا اولاند رئیس جمهوری و دولت سوسیالیست فرانسه تاکنون در مقابل خواست اتحادیه‌های کارگری تسلیم نشده‌اند؛ اولاند در گفتگو با روزنامه سود کوئست مدعی شد: «این لایحه را لغو نخواهیم کرد. این لایحه بهترین عملکرد را برای کسب و کارها به همراه دارد و حقوق جدیدی برای کارکنان ارائه می‌کند.»

۱۳۹۵/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...