نسخه چاپی

انتقاد روانبخش از ادامه بازداشت ذاكری

عکس خبري -انتقاد روانبخش از ادامه بازداشت ذاكري

عضو جبهه پایداری و کاندیدای انتخابات مجلس نهم با اشاره به اینکه برای خدمت کاندیدا شده نه پول و مقام، تأکید کرد که این جبهه با احمدی‌نژاد زاویه دارد.

به گزارش فارس، مناظره‌ای بین علی‌عباسپور رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و کاندیدای انتخابات مجلس نهم و حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری و کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس ظهر امروز دوشنبه در دانشگاه فنی انقلاب اسلامی برگزار شد.

عباسپور در ادامه این مناظره با بیان اینکه بنده صدای مردم را شنیدم که طرح تبدیل این آموزشکده فنی حرفه‌ای و دانشگاه را ارائه کردم، خطاب به روانبخش گفت: شما که برخی افراد در لیست‌تان گنجاندید و آنها فقط به سخنان دولت گوش می‌دهند، بایستی برخی مسائل را لحاظ کنید.

وی بعد از بیان این سخنان با عذرخواهی از دانشجویان گفت که دیگر جلسه را ترک می‌کند.

در این بین دانشجویان مجددا با فریادهای "سؤال سؤال" خواستار ادامه حضور رئیس کمیسیون آموزش مجلس در جلسه برای پاسخگویی به پرسش‌های دانشجویان شدند که عباسپور در میان فریادهای دانشجویان از جلسه خارج شد.

بعد از خروج عباسپور از جلسه، روانبخش با بیان اینکه طبق گفته امام خمینی (ره) مجلس باید عصاره فضائل باشد نه عصاره قبائل، گفت: آقای عباسپور برادر زن آقای جاسبی است؛ همچنین وی رابطه فامیلی نیز با لاریجانی دارد. حال لاریجانی نیز با مطهری قوم و خویش است و در چنین شرایطی عباسپور با مطهری ارتباط فامیلی پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه آقای عباسپور لیست صدای ملت را وکیل‌المله واقعی می‌داند، تصریح کرد: من می‌خواستم از ایشان بپرسم چرا زمانی که آقای قدیری ابیانه از آقای لاریجانی در دانشگاه قم یک سؤال پرسید و بعد از آن به زندان افتاد، شما اقدامی انجام ندادید.

روانبخش با اشاره به بازداشت محمدسعید ذاکری خبرنگار خبرگزاری فارس و دبیر سیاسی 9 دی گفت: چند روز پیش هم آقای ذاکری مقاله‌ای نوشت و در آن از لاریجانی انتقاد کرد و اکنون وی در سلول انفرادی به سر می‌برد.

عضو جبهه پایداری با اشاره به فیلتر سایت‌های نزدیک به این جبهه و احضار مدیر مسئول سایت‌ها به دادگاه به جرم انتقاد از لاریجانی اظهار داشت: آیا وکیل‌المله‌ها نباید از ملت دفاع کنند و چرا در چنین شرایطی شما که مدعی صدای ملت بودن هستید، صدایتان درنمی‌آید؟

روانبخش در ادامه با اشاره به تاکید عباسپور در مبارزه با قانون‌گریزی یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد که ریاست دانشگاه آزاد بایستی تغییر کند؛ در پی این مصوبه فرهاد دانشجو به عنوان رئیس جدید این دانشگاه انتخاب شد و طبق قانون آقای هاشمی باید حکم وی را امضا می‌کرد، اما متاسفانه این اقدام صورت نگرفت و آقای هاشمی اعلام کرد که بنده حکم را امضا نمی کنم.

وی افزود:‌ اگر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک قانون است، چرا باید یک آدم 30 سال رئیس یک دانشگاه باشد و تغییرش ندهند و در هنگام تغییر نیز این همه ماجرا به وقوع بپیوندد.

‌این سخن روانبخش تشویق دانشجویان را در پی داشت.

عضو جبهه پایداری با اشاره به تلاش برای وقف اموال دانشگاه آزاد گفت: درباره وقف مقام معظم رهبری هیئتی را مامور کردند تا بحث وقف را پیگیری کند؛ آیت‌الله آملی لاریجانی ریاست این هیئت را بر عهده داشت و بعد از بررسی‌های صورت گرفته از سوی این هیئت در انتها اعلام شد که وقف اموال دانشگاه آزاد هم غیرقانونی و هم خلاف شرع است.

روانبخش در ادامه این پرسش را مطرح کرد که چه کسی سرپل این ماجراها در مجلس بود و در همین زمینه گفت: آقای مطهری بیان کردند که افرادی که مقابل مجلس تجمع کردند، اراذل و اوباش ساندیس‌خور بودند؛ آیا این سخن صدای ملت است؟

وی در ادامه این جلسه در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که از روانبخش خواسته بود خود را معرفی کرده و سوابق کاری‌اش را بیان کند، به بیان بیوگرافی خود پرداخت.

این عضو جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال که هدف شما از کاندیدا شدن در مجلس چیست، اظهار داشت: به نظر بنده در شرایطی که اکنون در آن قرار دارید و با توجه به تحولات داخلی و بین‌المللی بایستی کشور دارای یک مجلس باشد که بحث‌هایش از مسائل حزبی و گروهی بالاتر رفته و بر اصول انقلاب پافشاری کند.

وی افزود:‌ انشاءالله اگر وارد مجلس شوم، فارغ از جنجال‌های حزبی به اصول انقلاب پرداخته و نقش‌های اساسی مجلس شامل قانونگذاری و نظارت را جدی خواهم گرفت.

این عضو جبهه پایداری با بیان اینکه در مجالس گذشته حتی مجلس هشتم بحث نظارت جدی گرفته نشد، تاکید کرد: بنده به دلیل صراحت لهجه و اهل معامله نبودن به این نتیجه رسیدم که می‌توانم در مجلس مفید باشم، به همین دلیل در انتخابات مجلس کاندیدا شده و قصد دارم بعد از ورود به مجلس نظارت را جدی بگیرم.

روانبخش بر این نکته تاکید کرد که وی برای خدمت به مجلس آمده، نه برای کسب پول و مقام.

وی در پاسخ به یکی دیگر از سؤالات دانشجویان مبنی بر اینکه چرا جبهه پایداری تشکیل شده است، گفت: برخی جبهه‌ها فصلی بوده و بعد از انتخابات تعطیل می‌شود اما جبهه پایداری فصلی نیست و مانند اسمش که بر اصول تاکید دارد، حضورش هم پایدار است.

این عضو جبهه پایداری در ادامه با بیان اینکه ما نسبت به احمدی‌نژاد انتقاداتی را داریم، تصریح کرد: امروز ما از وی زاویه گرفتیم البته باید بگوییم که دولت نهم در سیاست خارجی دارای نقاط مثبتی بود و در داخل نیز در بحث‌هایی مانند مسکن و راه اقدامات بزرگی انجام شد اما همین احمدی‌نژاد در سال 88 باز هم ‌اکثریت آرا را به دست آورد اما کنارش جریانی جوشید که ما امروز اسم آن را جریان انحرافی گذاشتیم.

روانبخش اضافه کرد: متاسفانه احمدی‌نژاد تحت‌تاثیر این جریان و رئیس آن آقای مشایی قرار گرفت و به همین دلیل از احمدی‌نژاد زاویه گرفتیم ‌البته امروز بعضی‌ها می‌گویند آقای مشایی در صدد تسخیر مجلس است اما امروز شاهدیم که آنها هیچ لیستی ندارند.

وی اضافه کرد: برخی‌ها هم می‌گویند قرار است این افراد کسانی را مطرح کنند که دارای نشان نیستند اما در واقع قرار بود آنها لیست ارائه کنند که امروز شاهدیم هیچ لیستی از سو‌ی آنها ارائه نشده است.

روانبخش با تاکید بر اینکه جبهه پایداری در مقابل جریان فتنه و جریان انحرافی تشکیل شد، خاطرنشان کرد: ما امروز این جبهه را تشکیل دادیم تا نشان دهیم که به ارمان‌های انقلاب پایداریم.

این عضو جبهه پایداری در پاسخ به سؤال یکی دیگر از پرسش‌های دانشجویان مبنی بر اینکه آیا آیت‌الله مصباح با جبهه پایداری هماهنگ هستند، گفت: ایت‌آلله مصباح خودشان جبهه پایداری را تاسیس کردند و اسمش را نیز جبهه گذاشتند، حتی ایشان در مراسم اعلام موجودیت این جبهه در تهران ساعت‌ها سخنرانی کردند.

وی افزود:‌ آیت‌الله مصباح اعلام کردند که حجت شرعی را ملاک قرار دهید و از ملاک قراردادن دوستی خودداری کنید به همین دلیل این جبهه در برخی استان‌ها نماینده ندارد زیرا بینی و بین ‌‌الله نمی‌توانستیم کسی را تائید کنیم؛ ما در این زمینه به منویات مقام معظم رهبری عمل کردیم و به همین دلیل آیت‌الله مصباح اقدام جبهه پایداری را قابل ستایش دانستند.

روانبخش در پایان به این نکته تاکید کرد که در صورت انتخابش از سوی ملت، ارتباطش را با دانشگاه و مردم را حفظ کرده و هیچ گاه دروغ نگوید.

۱۳۹۰/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...