نسخه چاپی

وام ودیعه مسكن دانشجویان ۵۰ درصد افزایش یافت

دبیرحوزه معاونت دانشجویی دانشگاه های منطقه هشت كشور گفت: میزان تسهیلات دانشجویی در بخش ودیعه مسكن بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا كرده است.

به گزارش نما به نقل از حبرگزاری دانشجو، اکبر نظری روز چهارشنبه در پنجمین نشست معاونین، مدیران و روسای ادارات حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه های منطقه هشت کشور در کرمان افزود: تعداد تسهیلات دانشجویی پرداخت شده در سال جاری افزایش چشمگیری داشته و برای پرداخت این وامها مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: سعی شده تسهیلات دانشجویی از حالت پراکندگی قبلی خارج شود و با توجه به اینکه ثبت نام وام در بازه محدود زمانی انجام می شود اطلاع رسانی دقیق و به موقع ای انجام شود.

دبیر حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه های منطقه هشت کشور همچنین به وضعیت خوابگاه های دانشجویی اشاره کرد گفت: این خوابگاه ها با توجه به ارزیابی های انجام شده و امتیازات به پنج سطح کیفی درجه یک تا پنج تقسیم بندی شده اند.

وی ادامه داد: بیشتر خوابگاه های دانشجویی موجود در منطقه هشت کشور در سطوح چهار و پنج قرار دارند.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها باید تلاش کنند با برنامه ریزی و ارائه طرح، حداقل یک رتبه بهبود پیدا کنند و در این راستا صندوق رفاه دانشجویی ۳۰ درصد از دریافتی دانشجویان را به مرمت و تجهیز خوابگاه های دانشگاه ها اختصاص داده است.

نظری ادامه داد: پیشنهاد کردیم قیمت استفاده از خوابگاه ها در سال جاری بر اساس کیفیت خوابگاه ها حدود ۱۲.۵ درصد افزایش پیدا کند که باید به تایید هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویی برسد.

وی ادامه داد: دانشجویان در صورت پرداخت کامل هزینه خوابگاهها مشمول ۱۰ درصد تخفیف خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای هر دانشجو در طول ترم حدود ۲۰ میلیون ریال یارانه غذا اختصاص داده می شود در حالی که شهریه پرداختی توسط دانشجو بسیار کمتر از این مقدار است گفت: وقتی غذای ارزان در اختیار دانشجو قرار می گیرد تفکر کیفیت نداشتن غذا شکل می گیرد لذا افزایش قیمت سبب افزایش کیفیت غذا و رضایت دانشجو خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید تحصیلی با توجه به میزان تورم، برای قیمت غذای دانشجویی افزایشی در نظر گرفته شده است تصریح کرد: رقم پیشنهاد شده در مورد افزایش قیمت غذای دانشجویی ۱۵ درصد است که با توجه به مصالح کشور امکان کاهش آن توسط هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویی وجود دارد، اما این قیمت کمتر از ۱۲.۵ درصد نخواهد بود.

دبیر حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه های منطقه هشت کشور گفت: تاکید دانشگاهها در سال جاری حرکت به سمت سلف های آزاد دانشجویی است.

وی با بیان اینکه سلف های دانشگاه ها یارانه کمرشکنی را متحمل می شوند گفت: باید این بار مالی کاهش پیدا کند و در حوزه دانشجویی طرحی برای واگذار شدن سلف آزاد به بخش خصوصی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه قانون، تحصیل را رایگان کرده است تاکید کرد: در قانون صحبتی از تسهیلات رایگان نشده و در حال حاضر تسهیلاتی که در اختیار دانشجو قرار داده می شود بسیار ناچیز در نظر گرفته شده هر چند همین مقدار هم برای برخی دانشجویان زیاد است.
وی ادامه داد: تسهیلات تغذیه دانشجویان پرداخت می شود اما متقاضی چندانی برای آن وجود ندارد که نشان می دهد قیمت های غذای دانشجویی بالا نیست.

نظری بیان کرد: تاکید بر تشکیل شورای صنفی در دانشگاه ها بر اساس اهداف مطرح در آیین نامه هاست لذا آیین نامه جدید شورای صنفی دانشگاه ها ابلاغ شده و شیوه نامه اجرایی آن تا اواخر خرداد ابلاغ خواهد شد.

دبیر حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه های منطقه هشت کشور تصریح کرد: پیشنهاد کمک یارانه برای رفاه حال دانشجویان به دلیل قرار گرفتن فصل امتحانات در ماه مبارک رمضان ارایه شده که در دست بررسی و پیگیری است.

وی گفت: دانشگاه های کشور از نظر دانشجویی به ۹ منطقه در کشور تقسیم شده اند که استان کرمان، سیستان بلوچستان و هرمزگان منطقه هشت دانشجویی کشور را شامل می شود که محل دبیرخانه آن هم در دانشگاه شهید باهنر کرمان قرار دارد.

وی تاکید کرد: ۱۱ دانشگاه و مجتمع آموزش عالی در حال حاضر در منطقه هشت کشور فعالیت دارند.

دبیر حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه های منطقه هشت کشور بیان کرد: هدف این نشست با توجه به اتمام ترم تحصیلی و آغاز ترم جدید، هم اندیشی و ارزیابی مشکلات و مسائل منطقه و بحث های مطرح شده از طرف صندوق رفاه و سازمان امور دانشجویی بود.

وی همچنین از راه اندازی سیستم الکترونیکی حوزه دانشجویی بوستان به منظور یکپارچگی و سهولت استفاده دانشجویان از خدمات دانشجویی خبر داد.

معاونت دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: بیشتر مباحث مطرح شده در صندوق رفاه دانشجویی با نگاه به دانشگاه های برخوردار است.

علی حاتمی افزود: دانشگاه های حوزه جنوبشرق کشور با توجه به بومی گزینی با مشکلاتی مواجه شده است و راهکارهایی همچون راه اندازی صندوق های خیریه دانشجویی در این زمینه راهگشا خواهد بود.

معاونت دانشجویی مجتمع آموزش عالی بم نیز در این نشست گفت: با کمک انجمن های خیریه تا حدی مشکلات دانشجویان برطرف شده اما مشکلات دانشجویان در حدی است که از وام های تغذیه و سایر تسهیلات نمی توانند استفاده کنند.

محمدعلی نورالهی افزود: بسیاری از دانشجویان امکان رفتن به سمت خدماتی نظیر سلف سرویس آزاد را ندارند هر چند در مجتمع آموزش عالی بم در حد امکان سلف سرویس بسیار خوبی راه اندازی شده است.

معاونت دانشجویی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و پیشرفته هایتک نیز گفت: بیشتر دانشگاه ها با مشکلاتی مواجه هستند که باید برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کرد.

محمود غفوری گفت: اقداماتی توسط گروهای خیریه در دانشگاه شهید باهنر در راستای رفع مشکلات دانشجویان انجام شده است.

وی افزود: تقاضا داریم با پیشنهاد به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تاسیس نهادهای مردم بنیاد در دانشگاه ها اقدام شود.

پنجمین نشست معاونین، مدیران و روسای ادارات حوزه دانشجویی دانشگاه های منطقه هشت کشور در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان برگزار شد.

۱۳۹۵/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...