نسخه چاپی

پاسخ دندان شكن مسؤول عراقی به حكام خلیج فارس

رئیس سنی شورای نجات استان انبار عراق در مصاحبه با پایگاه تحلیلی خبری الوقت گفت: اگر نیروهای داوطب مردمی (الحشد الشعبی)، نبودند، معلوم نبود چه برسر كشورهای عرب حوزه خلیج فارس می آمد.

به گزارش نما به نقل از العالم، "حمید الهایس" در پاسخ به سوالی درباره هجمه تبلیغاتی و رسانه ای گسترده علیه نیروهای بسیج مردمی عراق و متهم کردن این نیروها به حمله به شهروندان و متحمل شدن خسارت سنگین در میدان نبرد گفت: همه این اتهامات بی پایه و اساس است و "الحشد الشعبی" نهادی نظامی و تابع فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق است.

وی افزود: ما با نیروهای مردمی همزیستی داشته و در عملیات متعدد با آنها شریک بوده ایم. نیروهای مردمی عراق شهروندان را نجات می‌دهند و از هیچ کمکی به آنها دریغ نمی کنند؛ ما جزئی از الحشد الشعبی هستیم و با هجمه تبلیغاتی علیه این نیروها مقابله می کنیم و به هیچ طرف رسانه‌ای عربی یا غیر عربی اجازه نمی دهیم به نیروهای مردمی حمله کند.

رئیس شورای نجات استان انبار در پاسخ به این سوال که چرا کشورهای عربی و بویژه حکام عرب حوزه خلیج فارس به حضور مستشاران ایرانی از جمله سردار قاسم سلیمانی در عراق اعتراض می کنند گفت: قبل از هرچیز این حکام و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس باید خداوند را شاکر باشند زیرا اگر نیروهای داوطلب مردمی نبودند، معلوم نبود چه برسر این کشورها می آمد. سردار سلیمانی با درخواست رسمی دولت عراق به این کشور آمده است و اگر آنها به حضور سلیمانی اعتراض دارند باید به حمایت از نیروهای عراقی بپردازند. اما واقعیت این است که آنها فقط حرف می زنند و در عمل هیچ کاری انجام نمی دهند.

وی در خصوص محبوبیت مردمی الحشد الشعبی و نگاه افکار عمومی و طیف های روشنفکر عراق به این نیروها گفت: اگر نیروهای مردمی عراق نبودند، بسیاری از شهرهای عراق به دست تروریست ها می افتاد؛ نیروهای داوطلب از محبوبیت مردمی بالایی در میان عراقی‌ها برخوردارند.

الهایس در خصوص اهمیت آزادسازی شهر فلوجه از وجود عناصر تروریستی داعش تصریح کرد که، فلوجه لانه تروریسم و مقر سرکرده‌های گروهک تروریستی داعش بوده و منشا اصلی بمب‌گذاری‌ها، خودروهای بمب‌گذاری شده و عوامل انتحاری است که بغداد را نشانه می گیرند، بنابراین آزادسازی فلوجه امنیت بغداد را تامین خواهد کرد و موجب امنیت هرچه بیشتر آن می شود. لذا از نیروهای مسلح می خواهیم هرچه زودتر این امر را محقق سازند.

۱۳۹۵/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...