نسخه چاپی

عبادی عملیات فلوجه را متوقف كرد

نخست وزیر عراق عملیات در این شهر استراتژیك در استان الانبار را موقتا متوقف كرد.

به گزارش نما ایسنا نوشت: با گذشت سه روز از آغاز عملیات ارتش و نیروهای مردمی عراق برای آزادسازی شهر فلوجه نخست وزیر این کشور "برای دفاع از جان غیرنظامیان" عملیات در این شهر استراتژیک در استان الانبار را موقتا متوقف کرد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق این تصمیم را پس از حضور در مرکز عملیات فلوجه و بازدید از جبهه‌های جنگ در این شهر اتخاذ کرد.

حیدر العبادی پیشتر در جمع فرماندهان ارتش عراق در فلوجه گفته بود مرحله اول و دوم عملیات آزادسازی شهر با موفقیت انجام شده و به زودی مرحله پایانی برای پاکسازی کامل دومین شهر بزرگ استان الانبار آغاز می‌شود.

در روزهای اخیر مسئولان داخلی، مقامات چند کشور خارجی و نهادهای حقوق بشری بین الملل از جمله سازمان ملل نسبت به وضعیت انسانی در فلوجه و احتمال آسیب زدن غیرنظامیان در این شهر ابراز نگرانی کردند.

نخست وزیر عراق در جمع فرماندهان ارتش گفت ارتش عراق گذرگاه‌های امنی را برای خروج غیرنظامیان از فلوجه تامین کرده است و پس از اطمینان از در امان بودن ساکنان شهر کار آزاد سازی آن به طور کامل پایان می‌یابد.

العبادی ادامه داد: این که جنگ را به سرعت پایان دهیم و داعشی‌ها را بیرون کنیم آسان است به شرطی که غیرنظامیان در شهر نباشند، اگر حمایت از جان مردم برای ما الویت نبود پاکسازی شهر به سرعت محقق می‌شد.

شهر فلوجه اولین شهر بز رگ عراق بود که در 2014 به دست تروریست‌ها افتاد و گفته می‌شود بیش از 50 هزار غیرنظامی در این شهر در محاصره‌اند و از سوی داعش به عنوان سپر انسانی استفاده شده و از کمبود شدید غذا و دارو رنج می‌برند.

یونیسف نیز اعلام کرده که دستکم 20 هزار کودک هنوز در فلوجه اند که مسئولیت سلامت آن‌ها برعهده طرف‌های درگیر است.

۱۳۹۵/۳/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...