نسخه چاپی

كریم باقری در گفت و گو با نما:

تیم قدرتمندی از پرسپولیس در فصل بعد خواهیم دید

عکس خبري -تيم قدرتمندي از پرسپوليس در فصل بعد خواهيم ديد

بالاخره برای هر نقل و انتقالی مشكلاتی وجود دارد. یك بازیكن هنوز با باشگاه سابقش قرارداد دارد، یكی دیگر چون پیشنهادات مختلف دارد می خواهد بهترین تصمیم را بگیرد، دیگری در اردوی تیم ملی است و ... اما من شك ندارم كه طاهری و دیگر اعضای مسئول باشگاه تمام تلاش این روزهای خود را به كار گرفته اند كه بهترین ها را در پرسپولیس جمع كنند، چرا كه ما باید فصل آینده در سه جام بجنگیم.

گفتگو: علیرضاحاج میرزابابا- کریم باقری جز فوتبالی هایی است که خیلی کم مصاحبه می کند، مربی با شخصیت پرسپولیس این روزها در تعطیلات لیگ به سر می برد و عنوان می کند که از نقل و انتقالات باشگاه محبوبش بی خبر است، پرسپولیس یکی از فعال ترین تیم ها در نقل و انتقال پیش از فصل است.برای آنکه خوانندگان محترم نما از خبرهای نقل و انتقالات باشگاه با خبر شوند گفتگویی را با وی انجام دادیم .


 جام قهرمانی این فصل از کف هواداران پرسپولیس رفت این برای شما ناراحت کننده نیست؟

ما مستحق قهرمانی بودیم و شرایط تیم ها البته برای قهرمانی یکسان بود و این مساله هفته های پایانی را جذاب کرده بود. ما تلاش مان را کردیم و در نهایت اهوازی ها جانانه کار کردند و به قهرمانی رسیدند.


 از عملکرد باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات رضایت دارید؟

واقعیت این است که من در جریان نقل و انتقالات باشگاه نیستم و نمی‌دانم چه کاری تا امروز انجام داده‌اند اما دورادور و از طریق رسانه‌ها اخبار را دنبال کرده‌ام. بدون شک تمام تلاش مدیر عامل و دیگر مسئولان باشگاه این است که لیست پیشنهادی برانکو را آماده کنند و تمام بازیکنان را در اختیار بگیرند.
 
 اما انگار تا به امروز مسئولان پرسپولیسی در جذب بازیکنان لیست برانکو موفق نبوده اند؟
 بالاخره برای هر نقل و انتقالی مشکلاتی وجود دارد. یک بازیکن هنوز با باشگاه سابقش قرارداد دارد، یکی دیگر چون پیشنهادات مختلف دارد می خواهد بهترین تصمیم را بگیرد، دیگری در اردوی تیم ملی است و ... اما من شک ندارم که طاهری و دیگر اعضای مسئول باشگاه تمام تلاش این روزهای خود را به کار گرفته اند که بهترین ها را در پرسپولیس جمع کنند، چرا که ما باید فصل آینده در سه جام بجنگیم.


 گفته می‌شود، برخی بازیکنان که باشگاه با آن‌ها توافق کرده در لیست برانکو نیستند؟
 لیستی از سوی کادر فنی به باشگاه داده شده تا بازیکنانی که در آن هستند جذب شوند. مسئله‌ای که می‌دانم این است که باشگاه تمام تلاشش را برای بستن یک تیم قدرتمند انجام خواهد داد، اما همانطور که گفتم مشکلاتی برای جذب برخی وجود دارد.


 آقای گل لیگ هم فصل بعد در پرسپولیس نیست، بهتر نبود طارمی یک سال دیگر در پرسپولیس بماند؟
 چرا او نباید الان به اروپا برود؟ سردار آزمون و علیرضا جهانبخش هم زمانی که شرایط طارمی را داشتند به اروپا رفتند و می‌بینیم که الان عملکرد بسیار خوبی دارند و موفق بوده‌اند. طارمی هم باید بداند از همان ابتدا نمی‌تواند در بارسلونا بازی کند. او باید از تیم‌های کوچک شروع کند و با عملکرد خوبش پله‌های ترقی را یکی یکی طی کند.
 
 اما هواداران از نبود طارمی خیلی نگران هستند؟
 پرسپولیس اینقدر بزرگ است که با نبود یکی دوبازیکن ضربه نمی خورد. فوتبال حرفه ای هم جز این نیست و طارمی هم دیگر الان جزیی از خانواده بزرگ پرسپولیس شده است . تماشاگران واقعی پرسپولس به فکر خودشان تنها نیستند و دوست دارند که طارمی هم پیشرفت کند. او الان ابتدای راه است و می تواند در بهترین تیم های اروپایی بازی کند. با توجه به اینکه از سن کم شروع به ترانسفر کرده می تواند آینده بسیار روشنی در اروپا داشته باشد.


 درباره حضورتان در اردوی تیم ملی فوتبال در چند روز گذشته و شرایط اردوی ملی پوشان برای خواننندگان ما بگویید؟
چند روز قبل به تمرین تیم ملی فوتبال رفتم تا دیداری با کی‌روش و ملی‌پوشان تیم داشته باشم. معتقدم تیم ملی الان امکانات کمی را در اختیار دارد. زمینی که در حال حاضر بازیکنان در آن تمرین می‌کنند کوچک است و استانداردهای لازم را ندارد. تیمی که می‌خواهد به جام جهانی صعود کند باید امکانات کافی را در اختیار داشته باشد. نه تنها کی‌روش بلکه هر مربی دیگری هم جای او بود به خاطر این موضوعات ناراحت می‌شد و نمی‌توانست کار کند. بهتر است فدراسیون فوتبال امکانات اولیه را هرچه زودتر برای تیم ملی فراهم کند بعد انتظار صعود به جام جهانی را داشته باشیم.
 
 چند وقت قبل در یکی از پیج های مجازی سخنی منتسب به شما درباره عملکرد و رفتارهای سوشا مکانی منتشر شده بود که از ادبیات کریم باقری دور بود؟

هر کس مرا بشناسد به خوبی می داند که کسی نیستم بخواهم اینطور نسبت به کسی واکنش نشان دهم و اگر صحبتی داشته باشم روبروی طرف مقابل خواهم بود و حرفهایم را میزنم. این صفحه اینستاگرام مربوط به من نیست و یک پیج هواداری است. هیچ وقت در دوران فوتبالی ام اینگونه حرف نزده ام و مطمئنا همه می دانند که آن روش و طرز صحبت کردن مربوط به من نبوده است. من صفحه خودم را دارم و همانطور که گفتم این صفحه متعلق به من نیست و اگر حرفی داشته باشم در صفحه خودم می‌زنم و اگر حرفی داشته باشم رودرو خواهم زد.


 کریم باقری برای فصل بعد در پرسپولیس می ماند؟

برانکو از من خواسته در کادرفنی بمانم. اما فعلا وقت هست و درباره آن تصمیم خواهم گرفت. اینکه برانکو به من اعتماد دارد برایم ارزشمند است و باشگاه فعلا کارهای مهمی از نظر اقتصادی و.. دارد که باید انجام شود و همانطور که گفتم عجله ای برای این کار وجود ندارد.


۱۳۹۵/۳/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...