نسخه چاپی

انتقاد شدید ولیعهد سعودی از جانشین خود

سایت سعودی « الوطن آنلاین» فاش كرد كه «محمد بن نایف بن عبدالعزیز» ولیعهد سعودی و وزیر كشور با انتقاد شدید تلویحی از « محمد بن سلمان» جانشین خود و وزیر جنگ سعودی اعتراف كرد كه توطئه های سعودی در یمن و سوریه شكست خورده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، سایت الوطن آنلاین که ساعتی بعداز انتشار این خبر در اینترنت قابل دسترس نیست، نوشت: در حاشیه نشست مشورتی سران کشورها عضو شورای همکاری که سه شنبه گذشته در شهر جده عربستان برگزار شد، بن نایف با حمد و ثنای خدا درباره نعمت های فراوان به سعودی تاکید کرد که دخالت عربستان در بحران های منطقه ناشی از تمایل دائمی آن نسبت به ثبات و امنیت منطقه بود.


الوطن آنلاین در این خبر که امروز ساعت ۹ و ۲۱ آن را منتشر کرد ، به نقل از ولعیهد سعودی افزود: به همین دلیل سعودی به ندای حمایت از (به اصطلاح) دولت قانونی یمن لبیک گفت تا ملت یمن به امنیت و ثبات دست پیدا کنند.


به نوشته الوطن آنلاین، بن نایف تاکید کرد: اما باید گفت که عملیات توفان قاطعیت زمان زیادی به طول انجامید و اوضاع خارج از پیش بینی های ما پیش رفت چون کشورهای عضو ائتلاف به ماموریت هایی که به آنها واگذار شده بود،عمل نکردند.


بن نایف درباره پرونده سوریه نیز گفت: پیش بینی ما این بود که با کمک ترکیه و ایالات متحده آمریکا، نظام سوریه را سرنگون می کنیم و تکیه زیادی به اطمینان بخشی ها در این زمینه کردیم اما وعده هایی که داده شده بود در عرصه واقعیت تحقق پیدا نکرد و با کمال تاسف در دو سال گذشته بحران های زیادی را در جهان عرب شاهد بوده ایم.


وی تاکید کرد: این مسائل ایجاب می کند در سیاست ها و محاسبات خود تجدید نظر کنیم و در صورت نیار حتی عقب نشینی های واقعی و دردناکی در پرونده های مذکور داشته باشیم، این در صورتی است که قصد داشته باشیم جهان عرب را به ساحل امنیت رهنمون شویم و آن را از درگیری و کشت و کشتار نجات دهیم.

۱۳۹۵/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...