نسخه چاپی

بدهی ۸ هزار میلیاردی بیمه‌ها به وزارتخانه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: امسال هیچ پروژه‌ای كلنگ‌زنی نمی‌‌شود و اولویت اصلی با پروژه‌های در حال تكمیل است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در کارگروه سلامت استان اظهار داشت: وزارتخانه از بیمه‌های 8 هزار میلیارد تومان طلبکار است اما حقوق پرستاران از آبان‌ماه و پزشکان مهرماه پرداخت نشده است.

وی با اشاره به قطعی برق یکی بیمارستا‌های مشهد به علت بدهی افزود: این بیمارستان از بیمه 628 میلیارد تومان طلبکار است اما به علت بدهی برق این بیمارستان قطع شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سلامت مردم با مشارکت همه دستگاه‌ها تأمین می‌شود، بیان کرد: 50 درصد از استانداران مصمم به برگزاری شورا و مداخله در امور سلامت و کمک به دستگاه‌های مختلف در زمینه سلامت مردم هستند که استاندار چهارمحال و بختیاری از جمله این استانها است.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: تنها 20 درصد از سلامت مردم از سوی وزارتخانه بهداشت و درمان تأمین و مابقی بر عهده سایر دستگا‌ه‌ها است.

وی با اشاره به محرومیت دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ارائه مقاله در تهران نسبت به اعضای هیئت علمی 1.2 درصد است که در استان چهارمحال و بختیاری ارائه مقاله 2 برابر تهران است.

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود تخت در بیمارستان گفت: هزینه هر تخت بیمارستانی 350 میلیون تومان است که با وجود همه مشکلات افزایش تخت در بیمارستانها ممکن است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه امکان شبانه‌روزی برخی از مراکز وجود ندارد، تصریح کرد: مراکز درمانی در شهرهای بالای 15 هزار نفر شبانه‌روزی می‌شوند و در این زمینه پیشنهاد می‌شود نوبت عصر مراکز فعال شوند.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان تا پایان امسال بیان کرد: با تکمیل این پروژه‌ها مشکلات درمانی و آموزشی دانشگاه نیز برطرف می‌شود.

۱۳۹۵/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...