نسخه چاپی

اوباما به دو اشتباه بزرگ خود اعتراف كرد

رییس جمهوری آمریكا بزرگترین اشتباهش در سیاست خارجی را دخالت نظامی در لیبی و بزرگترین اشتباه در سیاست داخلی را شكست در تبیین مشكلات فراروی بهبود اوضاع اقتصادی كشور برای مردم آمریكا دانست.

به گزارش نما به نقل از العالم، اوباما در اظهاراتی در شهر الخارت در ایالت ایندیانا گفت: اشتباهات بزرگ در سیاست گاهی به سبب کمبود اطلاعات موثق و دقیق است. رییس جمهوری آمریکا گاهی اوقات وادار می شود تا بر اساس برخی فرضیات و نه اطلاعات دقیق، تصمیماتی را اتخاذ کند.
به نوشته "رای الیوم"، وی دیروز(چهارشنبه) در پاسخ به سوالات شهروندان اظهار داشت: "من هر روز مرتکب اشتباهی می شوم و گاهی اوقات باید به عقل خود تکیه کنی؛ زیرا با فرضیات سروکار داری".
رییس جمهوری آمریکا با اذعان به اینکه اغتشاشات و هرج و مرج لیبی را در برگرفته است، تاکید کرد که بزرگترین اشتباهش در سیاست خارجی متعلق به دخالت نظامی در این کشور آفریقایی بوده است.
اوباما گفت: "پیش از این گفتم که بزرگترین اشتباهم مربوط به دخالت در لیبی ضمن ائتلاف بین المللی بوده است".
وی تصریح کرد: این ائتلاف که مخالفان مسلح ضد قذافی را تایید کرد، در تامین ثبات کشور و کمک به لیبی ها برای تشکیل دولت جدید شکست خورد.
اوباما گفت که باید قبل از دخالت نظامی در لیبی، حمایت و تایید بین المللی گسترده تری جلب می کرد.
رئیس جمهوری آمریکا بزرگترین اشتباه در سیاست داخلی کشور را شکست در تبیین دشواری های فراروی بهبود اوضاع اقتصادی کشور پس از دوره رکود برای مردم آمریکا دانست و گفت: این اشتباه سبب شد تا از تایید لازم برای بسته وسیع تری از تدابیر جهت احیای اقتصاد برخوردار نشود.

۱۳۹۵/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...