نسخه چاپی

سنگ تمام جوانان عراقی در سالگرد ارتحال امام(ره)

هزاران تن از جوانان عراقی، طی روزهای اخیر در شهرهای مختلف این كشور در ویژه برنامه ها و مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) كه توسط گروه های مقاومت اسلامی و الحشدالشعبی برگزار می شود، شركت كرده اند، اما مراسم روز پنجشنبه در ورزشگاه شهر العماره حكایت دیگری دارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، گفته می شود بیش از سه هزار تن از جوانان بعد از ظهر پنجشنبه در ورزشگاه شهر العماره مرکز استان میسان در جنوب عراق تجمع کردند، برای برنامه ای که به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از سوی تشکل های الحشد الشعبی برگزار شده بود.

مختص آبادی سرکنسول ایران در بصره گفت که نمی تواند شکوه و عظمت این برنامه و حضور خالصانه جوانان شرکت کننده در این مراسم را توصیف کند.

ابو جعفر فرمانده ارشد الحشدالشعبی استان میسان یکی از سخنرانان اصلی مراسم بود که ضمن برشمردن ویژگی های شخصیتی امام خمینی، از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در جنگ علیه داعش قدردانی و حامیان گروه تروریستی داعش بویژه دولت های سعودی، قطر، آمریکا و اسراییل را محکوم کرد و به آنان هشدار داد.

مختص آبادی گفت که ابو جعفر در سخنانش این موضوع را به صراحت بیان کرد که 'امروز مقاومت اسلامی همان فرزندان امام خمینی هستند و روح مقاومت از روح امام الهام گرفته است'. این سخنان ابوجعفر با ابراز احساسات حاضران در ورزشگاه روبه رو شد.

سرکنسول ایران در بصره هم به عنوان سخنران به تبیین مکتب امام برای حضار پرداخت و در خصوص پیوند میان دین و سیاست، نقش مردم در نظام اسلامی، استقرار عدالت اجتماعی، تاکید بر وحدت اسلامی و روحیه استکبار ستیزی امام خمینی(ره ) سخن گفت.

رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون های عراقی نیز در سخنانی، مقاومت اسلامی و الحشدالشعبی را از دستاوردهای اندیشه امام خمینی توصیف کرد.

در این مراسم که در حاشیه آن یک نمایشگاه عکس از شهدای الحشدالشعبی در جنگ علیه داعش دایر شده بود، سخنرانان، دولت سعودی را به دلیل سیاست های غلط نکوهش و تقلای سفیر این کشور در بغداد را که برای توقف عملیات فلوجه تلاش می کند، تقبیح کردند.

در کربلای معلا هم ویژه برنامه ای از سوی کنسولگری ایران در این شهر برگزار شد که در آن شخصیت های سیاسی، علمی و نظامی استان های کربلا، بابل و دیوانیه و نیز نماینده بعثه مقام معظم رهبری و اعضای بعثه، سازمان حج و زیارت و شخصیت های برجسته دینی از جمله آیت الله قزوینی و حجج اسلام اسدی، بدیری، حائری، اعضا و سران احزاب و گروه های اسلامی حزب الدعوه، حزب عمل اسلامی، مجلس اعیان کربلا، نمایندگان عتبه های حسینی و عباسی، فرماندهان و نمایندگان الحشدالشعبی حضور داشتند.

حسین پور معاون کنسولگری ایران در کربلا در گزارشی از این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع شد و سپس حجت الاسلام و المسلمین نجفی نماینده بعثه مقام معظم رهبری برای حاضران سخن گفت.

نماینده بعثه طی سخنانی با اشاره به این که نام و یاد حضرت امام قدس سره همواره در قلوب ما است و امام، اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی و اسلام آمریکایی و متحجر را طرد کرد، افزود: امام با شناخت دقیق از کتاب و سنت، اعتماد به خداوند متعال و با اتکاء به قدرت مردم مبارزه را آغاز کرد و همواره در خط مقدم جبهه مبارزه با استکبار حرکت کرد و پس از ارتحال حضرت امام شاگرد برجسته ایشان با رهبری حکیمانه خود دقیقا در همان مسیر گام برداشت.

پس از وی، رئیس شورای استان کربلا نیز طی سخنانی به تجلیل از مقام حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و گفت که حرکت عظیم حضرت امام و سیره عملی ایشان اثبات کرد با اتکاء به حق می توان در مقابل جهل و نادانی ایستاد و با اراده قوی مردم مستضعف و محروم را به پیروزی بر قدرت ها رساند.

وی افزود: امام با جامعیت علمی، سیاسی و فقهی که داشت اسلام حقیقی، اسلام محمد(ص) و علی(ع) را به جهانیان معرفی کرد و کار بزرگ ایشان این بود که با حرکت انقلابی خود جهان را تحت تاثیر قرار داد و هیمنه غیرحقیقی اسطوره های دروغین را فرو ریخت و امروز به برکت تربیت یافتگان وی راه ایشان ادامه دارد.

این مقام عراقی، اضافه کرد: امروز هم به برکت فتوای رهبرمان امام سیدعلی سیستانی، الحشدالشعبی ظهور یافت و با مقاومت در برابر دشمنان، کشور عراق را از خطرات نجات داد و امروز ما در همان راهی هستیم که امام آغاز کرد.

جبیر الجبوری رئیس شورای استان دیوانیه نیز در سخنانی گفت به برکت وجود حضرت امام نقش مراجع در سازندگی و رهبری سیاسی تعریف شد و امروز ایران دولت قوی و بزرگی است که چشم امید آزادگان جهان به آن دوخته شده است.

دراین مراسم میرمسعود حسینیان سرکنسول ایران نیز در سخنانی دو اقدام بزرگ و اساسی امام خمینی را در جریان انقلاب اسلامی، ' سرنگونی رژیم طاغوت ' و 'تاسیس نظام اسلامی' دانست و در ادامه به برخی از اصول فکری امام اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط منطقه و توطئه های استکبار در ایجاد ناامنی و تفرقه اعلام کرد آنچه در منطقه می گذرد و آنچه در عراق و سوریه شاهدیم، شاهدی بر این توطئه ها اسست، اما در مقابل خط مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، بحرین، یمن و... نشان داد کماکان این خط در مسیر پیروزی است و اقدامات برخی دولت های بزرگ منطقه در پشتیبانی از تکفیری ها تاثیری ندارد.

در بغداد هم جوانان و گروه های مختلف عراقی دست به کار شده و یک مراسم ویژه در دانشگاه بغداد برگزار کردند؛ سالن شهید حکیم دانشگاه بغداد بعد از ظهر پنجشنبه شاهد حضور انبوه جوانانی بود که در ویژه برنامه گرامیداشت امام خمینی در سالگرد ارتحالش گرد آمده بودند.

این برنامه را کتائب جند الامام از جمله گروه های مقاومت اسلامی و متشکل در الحشد الشعبی برگزار کرد بود که نیروهای آن در جنگ علیه داعش به دلاوری و شجاعت شهرت یافته اند.

در آغاز این برنامه، معاون جندالامام پشت تریبون رفت و خطاب به حاضران گفت که حرکت امام خمینی یک حرکت الهی بود و امام این رسالت عظیم را به خوبی هدایت کرد و به سرانجام رساند.

احمد الاسدی دبیرکل کتائب جندالامام و سخنگوی الحشدالشعبی نیز با دست گچ گرفته اش که در جریان عملیات اخیر فلوجه زخمی شده، حضور یافته بود و در میان صف اول حاضران مراسم، شیخ خالدالملا روحانی برجسته اهل سنت عراق و رئیس جماعت علمای این کشور را نیز دیدیم.
در این مراسم همچنین شخصیت های دانشگاهی و نخبگان عراقی حضور داشتند و در میان آنان سید هاشم الحیدری از روحانیون برجسته عراقی درسخنانی به تبیین اندیشه های امام و پایه گذاری نظامی بر مبنای آموزه های الهی و نیز ارائه نظریه ولایت فقیه پرداخت.

مقابله با روحیه ظلم و دیکتاتوری، تقویت روحیه جهادی در جوانان و دمیدن روح آزادگی برای مقابله با ظلم در میان ملت ها، از جمله دستاوردهای تربیتی امام خمینی(ره) بود که هاشم الحیدری(ابوباقر) به آن اشاره و در عین حال رژیم آل سعود را به خاطر تحرکات و تحریکاتش به شدت نکوهش کرد و گفت ناامنی های عراق محصول تحرکات و خیانت های دولت سعودی است.

اما مراسم دیگری هم در بغداد و در محل نمازخانه سفارت ایران برگزار شد که طی آن حسن دانایی فر سفیر ایران با توصیف امام به عنوان 'پدیده قرن بیستم'، زندگی در عصر امام خمینی(ره) را یک افتخار بزرگ برای مردمانی دانست که این عصر را تجربه کرده اند.

وی امام را شخصیتی توصیف کرد که همه ویژگی ها و خصوصیات برجسته در وی جمع شده بود و ازجمله عالم بودن، مجتهد بودن و مرجع بودن را اولین خصوصیت امام دانست و شجاعت، زهد، مجاهدت و مدیریت امام را از دیگرخصوصیات ایشان ذکر و تاکید کرد که همه این ویژگی ها یک جا در امام جمع شده است، به طوری که هر کدام از آنها می تواند الگویی برای حل مشکلات جامعه باشد.

او با اشاره به خصوصیت جهادی امام تاکید کرد که ایشان نه تنها در مبارزه که در کار نیز بسیار تلاش گر و خستگی ناپذیر بود، به طوری که از سن 58 سالگی بطور جدی وارد عرصه جهاد علیه ظلم و دیکتاتوری شد، حال آنکه عموم مردمان از سن 40 سالگی به بعد دچار خستگی شده و کارایی خود را به میزان زیادی از دست می دهند.

دانایی فر این ویژگی های امام را قابل الگوبرداری دانست و تاکید کرد که با تاسی به این خصوصیات فردی امام خمینی می توان بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل کرد.

وی ویژگی مهم دیگر امام خمینی را مدیریت به تمام معنای ایشان دانست که درچارچوب آن از قدرت پیش بینی، برآورد، سازماندهی، کادرسازی و آموزش، صبر و خویشتنداری و تهیه محتوای فکری و عملیاتی بالایی برخوردار بود.

او حرکت امام خمینی از مرجعیت دینی به عرصه اجتماعی را از دیگر خصوصیات ویژه امام دانست و گفت امام از مرجعیت دینی به جایگاه یک مصلح می رسد اما مانند بسیاری از مصلحین در این مرحله باقی نمی ماند و آرمان ها و دغدغه های خود را در قبال جامعه محقق می سازد تا جایی که می بینیم ایشان علاوه بر اینکه یک مصلح است، یک موسس و بنیانگذار نظامی منحصر به فرد نیز می باشد.

ویژه برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که از روز شنبه گذشته در نجف با مراسمی به همت «موسسه الغری» آغاز شده است، در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت؛ گروه مقاومت اسلامی جهاد و البناء روز جمعه در منطقه المدینه بصره یک تجمع بزرگ را تدارک دیده و همچنین مراسمی به همین مناسبت در روزهای جمعه و شنبه در بغداد برگزار خواهد شد.

۱۳۹۵/۳/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...