نسخه چاپی

علت خاموش بودن برخی سیاستمداران

عکس خبري -علت خاموش بودن برخي سياستمداران

نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی با اشاره به نقش تخریب در عالم سیاست در كشور ما اظهار كرد: در اكثر انتخابات‌ها از جمله مجلس و ریاست جمهوری شاهد تخریب رقبا توسط یكدیگر هستیم كه نقش موثری هم در رای آوردن افراد دارد. بنابراین حتی افراد سالم هم ممكن است از اینكه برایشان جوسازی كنند، بترسند و سعی كنند كه در سایه حركت كنند و خاموش باشند تا در معرض تخریب قرار نگیرند.


به گزارش نما، حجت‌الاسلام والمسلمين موسي قرباني در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: در معناي مثبت، سياستمدار خاموش كسي است كه خيلي اهل حرف زدن نباشد اما در عمل، بدون سروصدا و سخنراني‌ها وظيفه قانوني خود را انجام مي‌دهد.

وي افزود: افرادي كه سعي مي‌كنند با پنهان شدن پشت ديگران به بيان حرف‌هايشان از زبان ديگران بپردازند، مصداق معناي منفي سياستمدار خاموش و در واقع سياستمدار در سايه هستند كه در اين تعريف نوعي نفاق و دورويي ديده مي‌شود.

قرباني در رابطه با دلايل ظهور سياستمداران خاموش در جامعه گفت: گاهي افراد اين نگراني را دارند كه اگر زود وارد صحنه شوند، مسائلي به آنها نسبت داده شود و نتوانند پاسخگوي عملكرد خود در آن زمينه باشند؛ بنابراين براي آنكه توسط رقيب تخريب شوند، خود را پنهان مي‌كنند و افراد ديگر را جلو مي‌اندازند تا در موقعيت تخريب قرار بگيرند.

اين نماينده مجلس هشتم شوراي اسلامي با اشاره به نقش تخريب در عالم سياست در كشور ما اظهار كرد: در اكثر انتخابات‌ها از جمله مجلس و رياست جمهوري شاهد تخريب رقبا توسط يكديگر هستيم كه نقش موثري هم در راي آوردن افراد دارد. بنابراين حتي افراد سالم هم ممكن است از اينكه برايشان جوسازي كنند، بترسند و سعي كنند كه در سايه حركت كنند و خاموش باشند تا در معرض تخريب قرار نگيرند.

وي خاطرنشان كرد: جنبه منفي استفاده از سياست خاموشي در عرصه سياسي اين است كه برخي براي اينكه پاسخگوي عملكرد خوبش نيستند و نمي‌توانند از خودشان دفاع كنند و حرفي براي گفتن ندارند، سكوت مي‌كنند.

اين نماينده پيشين مجلس بر لزوم پرهيز از بي‌اخلاقي در جريان انتخابات تاكيد كرد و افزود: بايد كارهاي زيادي انجام دهيم تا نكات منفي در انتخابات از بين برود كه در فرصت كوتاه باقيمانده تا انتخابات رياست جمهوري يازدهم عملي نيست اما هيچ وقت نبايد نااميد بود و ضرورت دارد كه كار خوب پيگيري شود.

قرباني در پايان، با بيان اينكه "بايد شيرازه انتخابات كشور متحول شود"، تاكيد كرد: بايد به جاي موثر بودن عنوان، پرستيژ، تبليغات و پول خرج كردن، شاخص‌هاي ديگري مانند توانمند بودن و ارزشي بودن و برنامه داشتن مورد توجه باشد.

۱۳۹۱/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...