نسخه چاپی

اذعان ولیعهد سعودی به شكست عملیات علیه یمن

ولیعهد عربستان سعودی در سخنانی به شكست عملیات ائتلاف موسوم به "طوفان قاطعیت" علیه یمن اذعان كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، روزنامه الوطن عربستان در پایگاه اینترنتی خود خبری را منتشر کرد که در آن اظهارات محمد بن نایف، ولیعهد عربستان سعودی در حاشیه دیدار مشورتی سران شورای همکاری خلیج فارس در سه‌شنبه گذشته نقل شده بود.

طبق این خبر، بن‌ نایف به شکست عملیات ائتلاف طوفان قاطعیت علیه یمن اذعان و گفت که "مدت این عملیات طولانی شده و نتایج آن از دامنه انتظارات خارج گشته است".

طبق گزارش الوطن، ولیعهد عربستان در مورد بحران سوریه نیز گفت: پیش‌بینی می‌شد که نظام بشار اسد، رییس جمهوری سوریه با کمک ترکیه و آمریکا کنار زده شود و ما بسیار بر روی اطمینان‌دهی‌ها حساب بازمی‌کردیم، اما این وعده‌ها در عالم واقع محقق نشد.

این خبر که این روزنامه سعودی آن را منتشر کرده است با این نقل قول از محمد بن نایف پایان می‌یابد: "تمامی این امور ایجاب می‌کند که ما در سیاست‌هایمان و حساب و کتاب‌هایمان تجدید نظر کنیم و اگر شرایط ایجاب کند، باید امتیازدهی‌های واقعی و دردناکی را در عین حال در تمامی پرونده‌های مذکور داشته باشیم".

این روزنامه نه تنها این خبر را در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، بلکه آن را در صفحه خود در توییتر نیز گذاشت.

حدود نیم ساعت پس از انتشار این خبر، این پایگاه بسته شده و توئیتی که در آن این سخنان مطرح شده بود، حذف شد.

فعالان و رسانه‌ها این خبر را منتشر ساخته و در ساعت ۷ عصر پایگاه این روزنامه فعالیت خود را از سر گرفت و حدود نیمه شب بیانیه‌ای را صادر کرد که در آن ادعا نمود که "هکرها این پایگاه را هک کرده بودند و خبری دروغین را منسوب به محمد بن نایف پیرامون یمن و سوریه منتشر کردند".

این پایگاه اشاره‌ای به توئیت صفحه این روزنامه که محو شد، نکرد.

خصومت شدید میان محمد بن نایف با محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و پسر پادشاه که رهبری جنگ علیه یمن را برعهده دارد، بر کسی پوشیده نیست.

۱۳۹۵/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...