نسخه چاپی

لایحه ششم توسعه اولین محك جدی مجلس دهم است

مسئول بسیج دانشجویی دانشكده صداوسیما گفت: لایحه ششم توسعه اولین محك جدی مجلس دهم است؛ وجود اشكالات مبنایی و جدی و تضاد با مؤلفه‌های فرهنگی و بومی در این لایحه، لزوم ورود جدی مجلس دهم و اصلاحات اساسی و بنیادی لایحه ششم را ضروری كرده است.

به گزارش نما ، خسروی، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده صداوسیما در گفت‌‌وگو با خبرگزاری دانشجو، بااشاره به عدم ارائه برنامه ششم توسعه توسط دولت به مجلس گفت: دولت یازدهم علی رغم ادعای قانون‌مداری با اتلاف وقت و ارسال ناقص و دیرهنگام برنامه ششم توسعه به مجلس نهم تلاش کرد تا این لایحه را در مجلس دولت ساخته و همسو با خود به همان شکلی که مایل است، به تصویب برساند.

وی تصریح کرد: لایحه ششم توسعه که در روزها و ماه های گذشته مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته، تکلیف آینده پنج سال کشورمان را تعیین می کند، اما متاسفانه لایحه ای که دولت یازدهم روی آن اصرار دارد با نگاه غیر بومی و لیبرالی نوشته شده و با اسناد بالادستی و سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب اصلا همخوانی ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده صداوسیما افزود: مقایسه برنامه پنجم و ششم توسعه خود گواهی بر مغفول ماندن بسیاری از سیاست های اصلی نظام در مباحث فرهنگی و اقتصادی در لایحه ششم توسعه، و مغایرت با اسناد بالا دستی دارد. متاسفانه در یک نمونه، مسئله خصوصی سازی آموزش و پرورش در لایحه ششم توسعه مطرح می شود.

وی ادامه داد: موضوعی که با بسیاری از اسناد بالادستی و قوانین کشور مثل قانون اساسی، قانون مدیریت خدمات کشوری و سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش مغایرت جدی دارد.

خسروی با بیان اینکه امور حاکمیتی مثل حوزه آموزش و پرورش و فرهنگ بدلیل حساسیت زیاد قابل واگذاری به بخش غیر دولتی نیست، گفت: متاسفانه هم اکنون آثار برخی واگذاری این امور در دوره سازندگی را می توانیم در آسیب ها و معضل های پیچیده اجتماعی مشاهده کنیم؛ حال دولت یازدهم دوباره می خواهد همان سیاست های شکست خورده و قدیمی دولت سازندگی را که با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و وضعیت داخلی کشورمان هیچ تناسبی نداشت، دوباره تجربه کند.

وی افزود: لایحه ششم توسعه اولین محک جدی مجلس دهم است. وجود اشکالات مبنایی و جدی و تضاد با مؤلفه‌های فرهنگی و بومی در این لایحه لزوم ورود جدی مجلس دهم و اصلاحات اساسی و بنیادی لایحه ششم را ضروری نموده است.

مسئول بسیج دانشکده صداوسیما در پایان خاطر نشان کرد: از نمایندگان مردم انتظار داریم مجلسی که در راس امور و عصاره ملت است را فدای جناح بازی نکرده و منافع ملی و توصیه های رهبر معظم انقلاب را در اولویت رفتار و عمل خود قرار دهند.

۱۳۹۵/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...