نسخه چاپی

مشاور با‌ن‌كی‌مون به تهران می‌آید

مشاور دبیركل سازمان ملل در سفری دو روزه فردا (یكشنبه) وارد تهران می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جفری ساکس مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور آرمان های توسعه پایدار فردا (یکشنبه) سفر دو روزه خود به تهران را آغاز می کند. مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور آرمان های توسعه پایدار در مدت اقامت خود در تهران در دانشگاه امیر کبیر و دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سخنرانی می کند. وی همچنین از یکی طرح های موفق برنامه توسعه ملل متحد در ایران بازدید می کند.

پرفسور ساکس که به دعوت دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به تهران سفر می کند، استاد برجسته اقتصاد ازکشور آمریکا و مدیر موسسه زمین دانشگاه کلمبیای نیویورک است. وی سمت استادی دانشگاه یعنی بالا ترین مقام هیات علمی دانشگاه کلمبیا را دارا بوده و به عنوان برجسته ترین متخصص اقتصاد توسعه و مبارزه با فقر در جهان شناخته شده است.

ساکس که در حال حاضر مشاور ویژه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در امور آرمان های توسعه پایدار است در دوران کوفی عنان دبیرکل قبلی نیز این مسئولیت را برعهده داشت.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی آزادگان مدیر ارشد اجرایی دفتر توسعه پایدار دانشگاه صنعتی امیرکبیر چهارشنبه گذشته درباره برنامه سفر پروفسور جفری دیوید ساکس (Jeffrey David Sachs) به تهران گفت: وی ضمن دیدار با دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و هیات رئیسه این دانشگاه با دکتر رضا مکنون رئیس دفتر توسعه پایدار دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز ملاقات می کند.

وی افزود: پرفسور ساکس همچنین در سمینار علمی تخصصی با موضوع دستور کار 2030 (2030 Agenda) و تبیین اهداف توسعه پایدار (SDGs) سخنرانی می کند. مدیر ارشد اجرایی دفتر توسعه پایدار دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: بازدید از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بررسی ظرفیت های موجود و چگونگی همکاری مشترک سازمان ملل متحد با این دانشگاه از دیگر برنامه های پیش بینی شده در بازدید جفری ساکس از این دانشگاه است.

۱۳۹۵/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...