نسخه چاپی

خانم مشاور تحریم های آمریكا را دور زد!

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه از طریق نرم‌افزار "اسكایپ" در همایشی كه با موضوع خطرات داعش و القاعده و راه های مقابله با آن در آمریكا برگزار شده بود، سخنرانی كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، خانم "بثینه شعبان"، مشاور بشار اسد، از طریق اسکایپ در مراسمی که روز پنجشنبه از سوی باشگاه مطبوعات ملی آمریکا برگزار شد، شرکت کرد و درباره خطر داعش و القاعده و راه های مقابله با این گروه‌ها سخن گفت.

این باشگاه با سابقۀ آمریکایی، سمیناری با نظارت "ائتلاف جهانی برای پایان دادن به داعش و القاعده" و با هدف ایجاد ساز و کار مشترک میان کشورها و دولت ها، برای مقابله با داعش و القاعده برگزار کرد. "ائتلاف جهانی برای پایان دادن به داعش و القاعده"، سازمانی است که از دو سال پیش تاسیس شده و مقر آن ایالت فلوریدای آمریکا است.

براساس گزارش روزنامۀ "رأی الیوم"، مشارکت بثینه شعبان در این سمینار موجب نگرانی مخالفان حکومت سوریه شده است. این گروه ها مدعی شده اند که شعبان مشمول قانون تحریم‌های آمریکاست که سال 2011 علیه شخصیت های دولتی سوریه وضع شده است.

برخی محافل وابسته به گروه‌های مخالف سوری نیز میزبانی از شعبان در این مراسم را بازتاب سیاست های جدید آمریکا توصیف کردند که نظام سوریه را شریک جنگ با تروریسم می داند.

"ویلیام ماکارین"، مدیر اجرایی باشگاه مطبوعات ملی آمریکا، دربارۀ نگرانی گروه های مخالف سوری گفت: «این باشگاه با وزارت خزانه ‌داری آمریکا تماس گرفته و این وزارتخانه نیز بدون ابراز هیچ گونه نگرانی، توضیحات لازم را دربارۀ مشارکت شعبان دریافت کرده است».

مشاور رئیس جمهوری سوریه در این همایش گفت: «گروه هایی که با نام معارضان میانه ‌رودر اروپا شناخته می شوند، عده ای تروریست اند». شعبان افزود: «متحدان منطقه‌ای آمریکا از جمله ترکیه و عربستان، دو حامی اصلی داعش هستند».

۱۳۹۵/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...