نسخه چاپی

امامِ انقلابی ملت

عکس خبري -امامِ انقلابي ملت

علت اصلی فشارهایی كه در طول سال‌های متمادی با بهانه‌های مختلف، از جمله موضوع هسته‌ای و حقوق بشر به ملت وارد شده است، خصوصیت انقلابی‌گری ملت ایران و نظام اسلامی است


رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه قشرهای مختلف مردم در حرم مطهر امام خمینی(ره)، با تأکید بر ادامه راه «امامِ انقلابی ملت» به منزله تنها راه پیشرفت و تحقق اهداف مردم و نظام فرمودند: «امام، «امامِ انقلابی» بود و همین صفت علت اصلی عصبانیت قدرت‌های مادی از ایشان است.» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه قدرت‌ها از کلمه انقلاب و انقلابی‌گری ملت ایران به شدت هراس دارند، افزودند: «علت اصلی فشارهایی که در طول سال‌های متمادی با بهانه‌های مختلف، از جمله موضوع هسته‌ای و حقوق بشر به ملت وارد شده است، خصوصیت انقلابی‌گری ملت ایران و نظام اسلامی است.» رهبر فرزانه انقلاب با اشاره به خارج شدن ایران از کنترل قدرت‌ها و تبدیل نظام اسلامی به الگوی الهام‌بخش ملت‌ها، گفتند: «مسئله اساسی این است که امامِ انقلابی، کشور را از بسیاری از منجلاب‌ها از جمله منجلاب‌های وابستگی، فساد سیاسی، فساد اخلاقی، حقارت بین‌المللی، عقب‌ماندگی‌های علمی، اقتصادی و فناوری و آقابالاسری آمریکا و انگلیس نجات داد.» توجه به این نکته ضروری است که امام(ره) افزون بر اینکه خودشان یک انقلابی بودند، کلیدواژه‌های «انقلابی‌گری» و«انقلابی بودن» در مقاطع و اجتماع‌های مختلف در بیانات‌شان مورد تأکید قرار گرفته است.
در این برهه زمانی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک فرد انقلابی را می‌توان داشتن روحیه استقلال‌طلبی و نداشتن وابستگی به قدرت‌های خارجی و ترس و واهمه از آنها دانست. این روحیه و سیره حضرت امام(ره) به دلیل نترسیدن از غیرخدا و برخوردار بودن از پشتوانه الهی و مردمی بود. امام خمینی(ره) واقعاً مؤمن به خدا بود و هر موفقیتی را که در عرصه‌های انقلاب به دست می‌آمد، نشانه الهی می‌دید. امام(ره) بر اساس ایمان راستین، ذره‌ای از دیدگاه و نظرات الهی کوتاه نمی‌آمد و کاملاً انقلابی عمل می‌کرد. وقتی انسان به مبدأ تکیه می‌کند و به آن باور دارد، اصلاً به خود هراسی نمی‌دهد و محکم و استوار حرف‌های خود را بیان می‌کند؛ این همان اصلی است که رهبر عزیز و خلف صالح امام راحل نیز بر آن تأکید دارند.

۱۳۹۵/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...