نسخه چاپی

طرح رژیم صهیونیستی برای تجزیه سوریه

عکس خبري -طرح رژيم صهيونيستي براي تجزيه سوريه

رژیم صهیونیستی در نظر دارد سوریه را به 7 منطقه تجزیه كرده و بخش كردنشین این كشور را به منطقه كردنشین شمال عراق الحاق كرده و بدین ترتیب راه را برای دستیابی كردهای منطقه به سواحل دریای مدیترانه باز كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، آقای امید اوزداغ رئیس موسسه قرن بیست و یک ترکیه با افشای این طرح اظهار داشت که رژیم صهیونیستی در نظر دارد با الحاق منطقه کردنشین سوریه به منطقه کردنشین شمال عراق دولتی جدید متشکل از کردهای این دو کشور تشکیل داده و راه را برای دسترسی این دولت به آب های آزاد از طریق سواحل دریای مدیترانه باز کند.

بر این اساس رژیم صهیونیستی قصد دارد با استفاده از ناآرامی های پیش آمده در سوریه توسط گروه های تروریستی معارض سوری که از سوی غرب و برخی کشورهای متحد غرب در منطقه حمایت می شوند، سوریه را به هفت منطقه تجزیه کند.

وی خاطرنشان کرد که در صورت تحقق این طرح مذبوحانه، ترکمن های عراق نیز مجبور به درگیری با کردهای شمال عراق می شوند، اما در این درگیری طرف ضعیف ترکمن های عراق خواهند بود، چونکه کردهای عراقی سال های متمادی است که خود را سازماندهی کرده و مسلح شده‌اند.

از سوی دیگر آقای یالچین آک دوغان مشاور ارشد سیاسی اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز طی مقاله ای نوشت که در معادله ایران – سوریه – عراق، جایگاه ترکیه برای شمال عراق اهمیت حیاتی دربر دارد.

این در حالی است دیدار اخیر بارزانی رهبر کردهای شمال عراق با برخی رهبران کردهای سوریه در شهر اربیل و نیز قول مساعد معارضان سوری به کردهای این کشور در زمینه اعطای خودمختاری به آنان از سوی کارشناسان مسائل منطقه به عنوان تاکیدی بر طرح صهیونیستی تجزیه سوریه و تشکیل دولتی کرد در منطقه که یک سوی آن تا سواحل مدیترانه کشیده شده، ارزیابی می شود.

امید اوزداغ می گوید رژیم صهیونیستی از اوایل دهه هشتاد تاکنون بر روی طرح تجزیه سوریه کار می کند، اما مسئله مهم این است که در سوریه بدون سرنگونی اسد جنگ داخلی صورت نخواهد گرفت و چنانچه این امر محقق شود، جنگ داخلی در سوریه اجتناب ناپذیر است و در این صورت طرح تجزیه سوریه توسط رژیم صهیونیستی آغاز خواهد شد.

۱۳۹۰/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...