نسخه چاپی

احسان حدادی: هارتینگ بی مغز است و با مسلمانان مشكل دارد ؛ قول می دهم با كسب طلا او را ادب كنم

عکس خبري -احسان حدادي: هارتينگ بي مغز است و با مسلمانان مشکل دارد ؛ قول مي دهم با کسب طلا او را ادب کنم

نایب قهرمان پرتاب دیسك المپیك لندن گفت: «ركورد المپیك چیزی نیست و به شكستن ركورد جهان كه 74 متر است، فكر می‌كنم.»

به گزارش نما، احسان حدادی در مورد کسب مدال نقره در المپیک لندن اظهار داشت: «امید زیادی داشتم که رکورد خودم را بزنم و به طلا برسم، اما به مدال نقره دست پیدا کردم. باز هم از نتیجه‌ای که کسب کردم زیاد راضی نیستم. امیدوارم که بتوانم در المپیک 2016 نتیجه بهتری بگیریم. پیش از المپیک از ناحیه کتف مصدوم بودم و به همین دلیل آلمان را برای تمرین انتخاب کردم تا در آنجا به پزشک خودم هم نزدیک باشم و هر روز وضعیتم را به او اعلام کنم.»


وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کردی به مدال نقره برسی، گفت: «کلا درباره این موضوع فکر نمی‌کنم برخی افراد هستند که المپیک را خیلی بزرگ می‌کنند. در رشته ما که دو و میدانی است همین جو و همین سطح مسابقات در دایموند لیگ و مسابقات جهانی وجود دارد. پیش از المپیک خیلی به ورزشکار فشار وارد می‌کنند که باید مدال بگیری و یا رکورد بزنی. این موضوع اصلا درست نیست، چون باعث می‌شود تمرکز ورزشکار از بین برود.»


حدادی تاکید کرد: «توقعم از خودم بالا بود، چون از همه حریفانم آماده تر بودم و اگر در مجموع هر 6 پرتاب را حساب کنیم رکوردم بالاتر بود و اول می‌شدم. حالا حالا‌ها در ماده پرتاب دیسک خواهم بود و سرانجام طلای المپیک را می‌گیرم. به دنبال این هستم که رکورد المپیک که 69 متر و 85 سانتی‌متر است را بزنم.»


نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک با انتقاد از اینکه در ایران تماشاگران به مسابقات دو و میدانی نمی‌آیند، عنوان کرد: «خیلی از این موضوع ناراحتم که چرا مسابقاتی که در ایران برگزار می‌شود تماشاگر نمی‌آید، اما در سایر رشته‌ها سالن‌ها و ورزشگاه پر می‌شود و رقابت‌های ما در سکوت کامل برگزار می‌شود. در کشورهای دیگر این طور نیست و همان طور که دیدید مسابقات دو و میدانی در المپیک 80 هزار تماشاگر را دید.»


حدادی در مورد حرکات هارتینگ آلمانی پس از کسب مدال طلا اظهار داشت: «هارتینگ با مسلمانان مشکل دارد و به همین دلیل در مسابقاتی که در کشورهای مسلمان برگزار می‌شود، شرکت نمی‌کند. او در دایموند لیگ قطر حاضر نشد و اعلام کرد اگر 100 هزار دلار هم بدهند نمی‌آید. به نظر من او از نظر مغزی مشکل دارد.»


وی افزود: «او در آلمان کری زیادی برای ما خواند، اما پاسخ او را ندادم. البته با این حرکات خود آلمانی‌ها هم از او خوششان نمی‌آید. کسی که لباس کشورش راپاره می‌کند مطمئنا مغزش معیوب است. وقتی خبرنگار آلمانی از من در مورد حرکت هارتینگ پرسید فقط به او گفتم که وی مغز ندارد. قول می‌دهم در مسابقات آینده با کسب مدال طلا او را ادب کنم!»


حدادی در پاسخ به این سؤال که تغییر روسای فدراسیون‌ها چقدر بر روی او تاثیر گذار بود عنوان کرد: «من کلا حاشیه را دوست دارم و این موضوع به من کمک می‌کند و انرژی می‌دهد. از زمانی که وارد دوومیدانی شدم روسای فدراسیون‌ها زحمات زیادی برای من کشیدند. از آشتیانی هم تشکر می‌کنم. آخرین رئیس فدراسیون هم که افشین داوری است در مدت کوتاهی که آمده است زحمات زیادی کشیده و تمام امکاناتی را که خواسته بودم را فراهم کرده است. اصلا به دنبال ناز کردن نیستم اما حرف من این است که هر ورزشکاری که بخواهد نتیجه بگیرد باید امکانات داشته باشد.»


حدادی با اشاره به اینکه عاشق دروازه بانی فوتبال است گفت: «دروازه بانی در فوتبال را خیلی دوست دارم و به دنبال این هستم که بتوانم روزی دروازه‌بانی کنم. اگر بیایم سایر دروازه بان‌ها باید از میدان خارج شوند و باشگاه‌ها باید بیشتر از یک میلیارد بدهند. در این صورت خیالم راحت است و دیگر به اردوهای خارجی فکر نمی‌کنم.»


وی در پاسخ به سؤال دیگر در مورد اینکه چه ماده‌ای غیر از پرتاب دیسک را دوست دارد، گفت: «پرتاب چکش و نیزه را دوست دارم، اما کلیه رشته‌های دو و میدانی جذاب هستند و تماشاگرانی که هم که برای تماشای مسابقات می‌آیند، هیچ وقت خسته نمی‌شوند.»


نفر دوم رنکینگ جهانی پرتاب دیسک با اشاره به اینکه هر ورزشکاری که رکورد جهان را بزند 250 هزار دلار پاداش می‌گیرد گفت: «من هم می‌خواهم رکورد جهان را که 74 متر است بزنم، رکورد المپیک که چیزی نیست.»


قهرمان پرتاب دیسک آسیا در پاسخ به این سؤال چرا به همه موضوعات از جمله تبعیض بین فوتبال و سایر رشته‌ها اعتراض می‌کند، گفت: «کلا آدم ناراضی‌ای هستم و اخلاقم هم به همین شکل است.»


وی در پایان گفت: «باید از همه کسانی که در این مدت حمایتم‌ کردند تشکر کنم و یک نکته را هم باید بگویم و آن این است که نباید ورزشکاری که در یک مقطع نتیجه نمی‌گیرد را تحقیر کرد. شاید یک ورزشکار در مسابقه به نتیجه خوبی نرسد اما تلاش می‌کند و باز می‌گردد.»

۱۳۹۱/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...