نسخه چاپی

فرستاده هسته ای كره جنوبی به چپن سفر می كند

وزارت امور خارجه كره جنوبی اعلام كرد كیم هونگ كیون نماینده ویژه این كشور در امور صلح امنیت شبه جزیره كره هشتم و نهم ژوئن به پكن پایتخت چین سفر خواهد كرد تا با وو داوی همتای چینی خود گفتگو كند.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری یونهاپ نوشت: سفر برنامه ریزی شده کیم درحال انجام می شود که تنها چند روز از سفر هیئتی از کره شمالی به سرپرستی ری سو یونگ معاون رئیس کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور به چین می گذرد.

پیش بینی می شود فرستاده هسته ای کره جنوبی در سفر به چین درباره مذاکرات مقامات دولتی چین با ری سو یونگ گفتگو کند.

یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت کره جنوبی و چین در مذاکرات آینده درباره اوضاع در شبه جزیره کره درپی برگزاری هفتمین نشست حزب حاکم کره شمالی و تحریم های شدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور در واکنش به آزمایش های هسته ای و موشکی دوربرد اخیر پیونگ یانگ تبادل نظر خواهند کرد.

ری سو یونگ در مذاکرات خود با مقامات بلندپایه حزب حاکم چین بر هدف پیونگ یانگ درخصوص پیگیری همزمان توسعه هسته ای و اقتصادی تاکید کرد.

وی روز سه شنبه وارد پکن شد و روز پنجشنبه به سفر خود به چین پایان داد. این سفر می تواند نشانه ای از تلاش کره شمالی برای بهبود روابط تیره با چین برسر برنامه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ باشد.

کیم جونگ اون در نشست اخیر حزب حاکم این کشور با صراحت اعلام کرد وی همواره از سیاست توسعه تسلیحات هسته ای همزمان با تقویت اقتصاد کشورش دفاع خواهد کرد.

۱۳۹۵/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...