نسخه چاپی

آمادگی ورود به ضیافت ماه مبارك رمضان

روزه داران احترام میزبان را در ماه رمضان رعایت كنند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران،امام جمعه ماهشهر گفت: بنا بر فرمایش پیامبر(ص) که فرموده‌اند به تحقیق شما به ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی دعوت شده‌اید، لازم است مسلمانان مانند یک مهمان ویژه، آداب مهمانی و احترام میزبان را در ماه رمضان رعایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی افزود: در روزهای باقی مانده تا حلول ماه مبارک رمضان، شایسته است افراد مومن و خداجوی خود را آماده ورود به ضیافت این ماه مبارک کنند و در این جهت با نور الهی و نور قرآن مهیا شده و به عنوان یک مسلمان، دل‌های خود را فارغ از کینه‌ها، حسادت‌ها و طمع‌ها کنند.

وی گفت: همان‌گونه که مهمانان برای ورود به یک ضیافت، خود را آراسته می‌کنند تا مورد بی‌اعتنایی میزبان قرار نگیرند و همچنین به میزبان بی‌حرمتی نکنند، لازم است که روزه‌داران نیز خود را برای ورود به ماه ضیافت پروردگار آماده کنند.

امام جمعه ماهشهر افزود: بنابراین ماه مبارک رمضان، مسلمانان را در هر دو بعد فردی و اجتماعی به پیش می‌برد، اگر خود روزه‌داران برنامه خوبی برای این ماه داشته باشند.

غبیشاوی گفت: اگر خود ما غفلت نکنیم، ماه مبارک رمضان می‌تواند ماه پرباری برای مسلمانان باشد. روزه‌داری تنها خودداری از آشامیدنی‌ها و خوراکی‌ها نیست بلکه روزه‌دار باید از گناه و معصیت روزه باشد و چشم و گوش و دل مسلمان باید از مخالفت با خداوند روزه بگیرد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی است و انگیزه روزه‌داران در این ماه باید تحصیل تقوا باشد زیرا تقوا مایه سعادت و سپری است بین انسان و آتش جهنم.

۱۳۹۵/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...