نسخه چاپی

اكبر تركی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما:

تفكرات متصدیان فرهنگی، منطبق بر مبانی دینی نیست

عکس خبري -تفکرات متصديان فرهنگي، منطبق بر مباني ديني نيست

نماینده فریدن گفت: باید گفت كه متأسفانه تفكر مبنایی و دینی بسیاری از مسئولین فرهنگی كشور ضعیف است و این مسئله در بسیاری از دستگاه ها از جمله وزارت ارشاد مشهود است.

اکبر ترکی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، با اشاره به نگرانی رهبر انقلاب از ولنگاری در مسائل فرهنگی که در دیدار نمایندگان مجلس دهم مطرح فرمودند، گفت: موضوعی که مورد اشاره حضرت آقا قرار گرفت را در بسیاری از قسمت ها شاهد هستیم. یکی از عوامل این ولنگاری این است که افرادی که در بخش های مختلف متصدی امور فرهنگی هستند، همگرای خوبی با هم ندارند؛ درواقع در خود نهادهای متصدی امور فرهنگی، نوعی بی نظمی و ولنگاری وجود دارد و در قسمت های مختلف، کارهای موازی صورت می گیرد و مدیریت یکپارچه ای وجود ندارد.

نماینده فریدن، ضعف مدیریت فرهنگی را یکی دیگر از مشکلات این بخش دانست و ادامه داد: موضوع دیگری که از دو موضوع یاد شده مهم تر است این است که برخی از افرادی که متصدی امور فرهنگی هستند، تفکرات آنچنانی ندارند. ما در عرصه فرهنگ به این شرط می توانیم پیرفت کنیم و موفق باشیم که مباحث فرهنگی را مبتنی بر تفکر دینی پیش ببریم. رهبر انقلاب در سخنرانی های قبلی خود نیز اشاره فرمودند که ما به دنبال هر فرهنگی نیستیم، بلکه فرهنگی را دنبال می کنیم که مبتنی بر فرهنگ دینی باشد. باید گفت که متأسفانه تفکر مبنایی و دینی بسیاری از مسئولین فرهنگی کشور ضعیف است و این مسئله در بسیاری از دستگاه ها از جمله وزارت ارشاد مشهود است.

ترکی در خصوص نقش مجلس در خصوص ساماندهی مسائل فرهنگی و رفع دغدغه های رهبر انقلاب گفت: یکی از نقش هایی که مجلس می تواند ایفا کند، از طریق کمیسیون فرهنگی است که این کمیسیون ان شاءالله باید تقویت شود و افراد خوب و مقتدری به این کمیسیون راه پیدا کنند. البته تا جایی که ما اطلاع داریم، متأسفانه ظاهراً رغبت آنچنانی از سوی دوستان بزرگواری که در این زمینه تخصص هم دارند، برای حضور در این کمیسیون نشان داده نشده است. در هر صورت امیدواریم یکی از اقدامات اساسی مجلس دهم، تقویت کمیسیون فرهنگی باشد.

وی افزود: همه نمایندگان در هر کمیسیون و فراکسیونی که قرار می گیرند، باید فرمایشات حضرت آقا را نصب العین قرار بدهند و به عنوان نیروهای انقلابی و جهادی، مسائل فرهنگی را همانطور که رهبر انقلاب فرمودند سرلوحه کار خود قرار دهند؛ چون بالاخره مردم به این نمایندگان رأی داده اند و نمایندگان محترمی که به مجلس راه پیدا کرده اند، در بین مردم از یک مقبولیتی برخوردار هستند و می توانند نیروهای مؤثری برای پیگیری فرهنگ دینی باشند.

نماینده فریدن، بعد نظارتی مجلس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ان شاءالله مجلس بتواند از حیث نظارت؛ مخصوصاً در خصوص مسائل فرهنگی و مواردی که به نظارت بر وزارت ارشاد اسلامی، صدا وسیما و سایر رسانه ها مربوط می شود، وظیفه نظارتی خود را به خوبی اعمال کند.

۱۳۹۵/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...