نسخه چاپی

درباره سریال‌های رمضان بیشتر بدانید

با اعلام رسمی پخش دو سریال «پادری» (دودكش 2) و «برادر» در ایام رمضان، گمانه‌زنی‌ درباره‌ی سریال‌های مناسبتی مدتی است كه به پایان رسیده و تلویزیون در نهایت به پخش یك سریال طنز در كنار یك ملودرام رأی داد؛ همچنین به دلیل زمان دیرهنگام افطار و كمبود وقت برای پخش سریال از همه شبكه‌ها، فقط دو سریال جدید از تلویزیون پخش خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: با نگاهی به مجموعه‌های رمضانی امسال که از سه‌شنبه - 18 خرداد - روانه‌ آنتن می‌شوند، در گزارشی به بررسی بازیگران انتخابی، سازندگان و موضوعات این سریال‌ها پرداخته است.

بر این اساس، شبکه‌های یک و دو سیما سریال‌های جدید پخش خواهند کرد و شبکه سه سیما به بازپخش مجموعه‌های مناسبتی اقدام می‌کند.

اغلب بازیگران اصلی که در این دو مجموعه‌ رمضانی ایفای نقش کرده‌اند، تجربه‌ حضور در سریا‌ل‌های رمضانی را داشته‌اند.

حسن پورشیرازی در سریال «برادر» به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی، نقش حاج کاظم پهلوان را ایفا می‌کند. این بازیگر پیش از این در مجموعه‌ی تاریخی «نردبام» آسمان محمد حسین لطیفی که رمضان 88 از تلویزیون پخش شد، به عنوان بازیگر رمضانی ایفای نقش کرده بود.

حسین یاری نیز دیگر بازیگر این مجموعه است که سال 87 در سریال رمضانی عبدالحسین برزیده «مثل هیچ کس» ایفای نقش کرده بود.

بازی پوریا پورسرخ در مجموعه‌ی رمضانی برادر، اولین حضور وی در یک سریال رمضانی محسوب نمی‌شود. او از جمله بازیگرانی است که در مجموعه‌ی رمضانی «شکرانه‌» سعید سلطانی در سال 86 و «روز حسرت» سیروس مقدم در سال 87 ایفای نقش کرده است.

گلاره عباسی نیز تجربه‌های متفاوتی از مجموعه‌های رمضانی داشته است و «برادر» اولین کار رمضانی او محسوب نمی‌شود. این بازیگر پیش از این در مجموعه‌ی رمضانی «نون و ریحون» فرزاد موتمن، «مدینه» سیروس مقدم و «شیدایی» محمد مهدی عسگرپور حضور داشته است.

جمشید مشایخی هم پس از سال‌ها با ایفای نقش در پادری (سری دوم مجموعه «دودکش»)، اتفاق تازه‌ای را در مجموعه‌های رمضانی رقم می‌زند. این هنرمند در رمضان ۱۳۸۵ در مجموعه‌ی «آخرین گناه» حسین سهیلی‌زاده که از شبکه دو سیما پخش شد، حضور داشت.

محمدحسین لطیفی این روزها به همراهی این هنرمند موسسه‌ فرهنگی هنری «هفت رخ فرخ ایران» را راه‌اندازی کرده‌اند و حضور جمشید مشایخی در دودکش این همکاری را دوچندان کرده است.

زوج بهنام تشکر و هومن برق‌نورد پس از موفقیت در دو سریال طنز «ساختمان پزشکان» و «دزد و پلیس»، در سری اول «دودکش» نیز موقعیت‌های جذاب و خنده‌آوری را ایجاد کردند. در کنار این دو بازیگر، ‌بازی امیرحسین رستمی و سیما تیرانداز و دیگر بازیگران «دودکش» هم به جذابیت مجموعه افزود.

سری اول این سریال در ماه رمضان 92 از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت که نویسنده آن برزو نیک نژاد بود و در سری جدید کوروش نریمانی به عنوان نویسنده گروه را همراهی می‌کند.

«دودکش» اولین کار رمضانی محمد حسین لطیفی نیست. این کارگردان پیش از این مجموعه‌ «نردبام آسمان» را در رمضان 88 روانه آنتن کرده بود. «دودکش» در سری اول پخش خود در ایام رمضان با پرداختن به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم،‌ در قالبی طنز و مفرح یکی از دو سریال برتر ماه رمضان 92 شناخته شد.

سریال برادر

جواد افشار کارگردانی است که سریال رمضانی «مادرانه» را سال 92 برای تلویزیون ساخت و از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.

او چندی پیش سریال «کیمیا» را که از آن به عنوان اولین سریال طولانی تلویزیون یاد می‌شود، ساخت. سریالی که اغلب بازیگران آن این روزها هم در سریال رمضانی «برادر» حضور دارند.

سریال «برادر» را آرش قادری نوشته؛ نویسنده‌ای که از او فیلمنامه‌هایی چون «هوش سیاه»، «عملیات 125»، «جاده چالوس»، «ماتادور»، «بی‌کسی» و «راز یک پروانه» را به خاطر داریم.

علی زند وکیلی هم برای خوانندگی تیتراژ پایانی مجموعه تلویزیونی «پادری» معرفی شده است. خواننده‌ای که صدای او را بر روی مجموعه مناسبتی «نیاز» که برای محرم پخش شد، «شمعدونی»، «نفس گرم» شنیده‌ایم.

صدای احسان خواجه‌امیری بارها در سریال‌های رمضانی شنیده شده است که از آن جمله می‌توان به «مثل هیچکس»، «مادرانه»، «در مسیر زاینده‌رود»، «میوه ممنوعه»، «زیرزمین» و «برای آخرین بار» اشاره کرد. او امسال تیتراژ سریال رمضان شبکه دو را می‌خواند.

به گزارش ایسنا، مجموعه تلویزیونی «پادری» شب‌های ماه مبارک رمضان بعد از اخبار ساعت 21 به روی آنتن شبکه یک خواهد رفت. سریال تلویزیونی «برادر» هم از 18 خرداد ماه ساعت 21 و 10 دقیقه به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پخش سریال «پادری» از شنبه تا پنجشنبه است و جمعه‌ها هم طبق روال گذشته سریال تاریخی «معمای شاه» به روی آنتن خواهد رفت.

همچنین در فاصله بین چهارم تا هشتم تیر هم (مصادف با لیالی قدر و شب های احیا) مینی‌سریال مناسبتی «کشیک قلب» به کارگردانی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی علی پورکیانی روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

مجموعه‌های تلویزیونی «زیرزمین» و «پنجمین خورشید» به کارگردانی علیرضا افخمی از سه شنبه 18 خرداد هر روز به ترتیب ساعات 11 و 16 از شبکه سه سیما باز پخش می شوند.

شبکه آی‌فیلم هم مجموعه‌هایی همچون «خداحافظ بچه»، «پایتخت»، «فاخته»، «دردسرهای والدین»، «نبردی دیگر»، «ساعت صفر» و «تنهایی لیلا» را روی آنتن می‌برد.

۱۳۹۵/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...