نسخه چاپی

هدف از بازی بی بی سی؟

دكتر اسدالله بادمچیان

در شامگاه 12 خرداد 95 در برنامه 60 دقیقه بی بی سی مدعی شد به اسنادی محرمانه دست یافته که تماسهای محرمانه امام خمینی را با دو رئیس جمهور آمریکا – جان کندی – در سال آبان 1342 و کارتر در سال 1357 را آشکار میسازد.
بی بی سی چنین گفت:
(نیمه آبان 1342، در پیامی امام خمینی به جان اف کندی رئیس جمهور وقت آمریکا توضیح داده است که با منافع آمریکا در ایران مخالفتی ندارد و بر عکس اعتقاد دارد که حضور آمریکا در ایران برای ایجاد توازن قدرت در برابر شوروی، و احتمالا نفوذ بریتانیا ضرورت دارد).
بی بی سی گفت: (امام خمینی نامهای هم به کارتر نوشت: رهبر انقلاب میگوید: بعد از تأسیس جمهوری اسلامی، جریان نفت ادامه خواهد داشت. سیاست ما این نیست که در امور ملتهای دیگر دخالت کنیم. یا اینکه شما خواهید دید ما با آمریکاییها هیچ دشمنی خاصی نداریم).
بی بی سی گفت: «فرستاده امام (ابراهیم یزدی) نیز به طرف آمریکایی میگوید؛ شما مسیحی هستید و به خدا اعتقاد دارید. ما به شما بیشتر از روسها، احساس نزدیکی میکنیم. یا اینکه شما میتوانید به یهودیان آمریکا بگویید که نگران آینده یهودیان ایران نباشند».
***
بی بی سی برای این موضوع تبلیغات خاصی را انجام داد به نحوی که برخی گمان کردند اسنادی به خط امام و یا امضای امام برای آمریکاییها ارسال شده است و حالا آن نامهها، از محرمانهها، بدست آمدهاند.
بعد معلوم شد نامهای و سندی در کار نبوده است. گزارشی از یک مأمور آمریکایی به دولت آمریکا است که مرحوم آیتالله حاج میرزا خلیل کمرهای – پیشنماز مسجد فخرآباد – به او گفته است که این مطالب نظر امام است نه اینکه امام پیامی توسط وی فرستاده باشند. ولی به عقیده کمرهای امام چنین نظریاتی داشتهاند.
در مورد نامه به کارتر هم معلوم شد چیزی نبوده است. باز اظهارنظر کسی به عنوان اینکه امام چنین نظریاتی دارند بوده است که این بار واسطه را هم معلوم نکردهاند. سخنانی هم که از آقای دکتر یزدی نقل کردهاند که ربطی به امام ندارد.
***
واقعیت:
در سال 42 در شب 15خرداد امام خمینی همراه تعدادی از علما مبارز دستگیر شدند.
فردای آن شب، قیام 15 خرداد توسط مردم متدین به راه افتاد و رژیم شاه با نگاه مساعد آمریکا و انگلیس به کشتار وحشیانه مردم اقدام کرد.
امام در زندان عشرتآباد که زندانی مخوف بود و سپس در باشگاه افسران و زندان دیگر، تا 14 مرداد 42 تحت شدیدترین مراقبتها قرار داشتند که حتی توسط نفوذیهای مؤتلفه در دستگاه طاغوت، امکان هیچ تماسی با ایشان میسر نگردید.
بعد از ظهر جمعه 14 مرداد 42 طاغوت امام و آیت الله محلاتی و حاج آقا حسن قمی را به منزل مرحوم نجاتی در قیطریه برد. شاید برای آنکه آزمایش کند که موقعیت امام در بین مردم پس از کشتار شدید 15 خرداد آیا چگونه است؟
آن روز به محض آزادی امام سیل جمعیت به سوی منزل مقر امام راه افتاد. طوفان شدیدی هم درگرفت و بارانی هم رگباری بارید.
با اینکه به مردم خبری داده نشده بود ظرف دو ساعت جمعیتی انبوه که تا تجریش صف کشیده بودند برای زیارت امام تشکیل شد.
من یادم هست که در آن طوفان و باران شدید یک افسر شهربانی به ما که در صف بودیم گفت؛ باران شدید شده بروید فردا بیایید و یکی از کنار من گفت اگر سیل هم بیاید تا امام را زیارت نکنیم نمیرویم.
بنابر این معلوم شد که موقعیت و پایگاه مردمی امام به شدت بالا رفته، و فردا صبح که سیل عظیم مردم به طرف آن خانه راه افتاد دیدار امام را ممنوع کردند و پس از سه روز امام را به منزل مرحوم روغنی بردند و در شدیدترین محاصره خبری و تماس قرار دادند.
***
امام تا فروردین 43 در این حصر و محصوریت ماند و هیچ گونه اعلامیه و پیامی را نشد که صادر فرمایند الا یکبار توصیه کمک به مستمندان در زمستان بسیار سرد کشور که دیگر رژیم اجازه نداد تکرار شود.
حالا بی بی سی مدعی میشود که امام در نیمه آبان 1342، به کندی پیام فرستاده که با منافع آمریکا در ایران مخالفتی ندارند.معلوم است که امام در آن زمان در آن شرایط خفقان شدید و با کشتار وحشیانه 15 خرداد امکان نداشت پیامی برای رئیس جمهور آمریکا بفرستند و موقعیت امام در زندان سخت در وضعی نبودکه چنین نامهای بنویسند.

امام پس از آزادی در فروردین 43 در مسجد اعظم قم فرمودند (شما عزیز باشید – استقلال را حفظ کنید استقلال را برای 4 دلار دراز نکنید).
***
البته بعد گند موضوع درآمد معلوم شد نامهای و سندی در کار نبوده است. از قول یک فرد معمم – بنام آقای کمرهای – این مطالب را به عنوان نگاه امام به یک آمریکایی در ایران گفته است.
مشخص است که اگر مرحوم آیت الله کمرهای هم چنین اظهارنظری کرده باشد، اظهارنظر شخص خودش است و ربطی به امام ندارد.
ضمن اینکه این موضوع هم صحت ندارد زیرا امام در زندان بود و کسی را نمیگذاشتند با وی دیدار کند چه برسد به آقای کمرهای که برای امام پیام برای آمریکا ببرد.
امام در سال 43 در 4 آبان فرمودند: (آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر،شوروی از هر دو بدتر همه از هم بدتر و پلیدتر، اما امروز سرو کار ما با این خبیثهاست با رئیس جمهور آمریکا).
در باره امام خمینی این ترفندها یکی دو بار نبوده است. پس از آغاز نهضت در سال 1341 ساواک جزوههای کوچکی بنام علمای قم چاپ کرد و پخش نمود و در آن مدعی شد که امام هندی است.
آنقدر این دروغسازیها ناشیانه بود که مردم این جزوهها را میگرفتند و برای هم میخواندند و ساواک و اربابانش را مسخره میکردند.
حالا بی بی سی دوباره از شدت کینهتوزی به ناشیانهترین شایعه و دروغ دست زده است.

چرا بی بی سی این برنامه را ارائه کرده است؟
1- به علت شدت عصبانیت از انقلاب اسلامی در سالهای اخیر، و عجز از مقابله با آن
2- به سبب عصبانیت در انتخابات مجلس خبرگان و هیئت رئیس مجلس و رأی آوردن آیت الله جنتی که خار چشم انگلیس و آمریکاست.
3- تهی شدن بی بی سی از تحلیلگران خبره و زیرک، و بی مایه بودن تحلیلگران جدیدش
4- وحشت از نفوذ امام خمینی که در 27 سال پس از رحلت در خدمت خلف صالح ایشان امام خامنهایی با این عظمت و نشاط و شور انقلابی یادش را گرامی میدارند.
***
بهشتی و هایزر
پس از پیروزی انقلاب و آشکار شدن نقش عظیم شهید بهشتی، آمریکاییها برای شکستن موقعیت شهید بهشتی شایع کردند که وی با ژنرال هایزر آمریکایی دیدار کرده و منافقین که مزدور آمریکا بودند شعار دادند بهشتی، به هایزر چه گفتی؟
شهید بهشتی در پاسخ فرمود من با هایزر دیدار نکردهام. ولی اگر دیدار کرده بودم آن را میگفتم. زیرا رهبران یک مبارزه گاه در تدبیر مبارزه، با دشمنان نیز مذاکره داشتهاند و این غیر از سازش یا محافظهکاری است.
بی بی سی در ادامه این برنامه ناشیانه به مواضع امام در سال 57 که علنی میفرمود را بنام تماس و پیام امام برای کارتر مطرح کردهاند.
اینها یادشان رفته است که رئیس جمهور آمریکا چند بار به نوفل لوشاتو، نمایندگانی را فرستاد که با امام دیدار کنند و جز یک مورد که متن آن در دیدارهای امام درپاریس هست امام آنها را راه ندادند.
اگر امام به کارتر نامه نوشته بود که کارتر بجای اعزام نمایندگان به محضر امام، جواب نامه امام را میداد و همراه با آن پاسخ، نمایندگانی را برای صحبت با امام میفرستاد.
***
آمریکاییها و انگلیسیها و از جمله بی بی سی باید بداند:
این دروغها و کلکها و حیلهها، جز رسوایی بیشتر برای آنها نتیجهای نخواهد داشت.
نسل جوان ما تحصیلکرده و هوشمند و آگاه بر حیلههای سلطهگران و استعمارگران است. حالا کار بجایی رسیده که نسل جوان آمریکا و انگلیس از سلطه فکری حاکم و فریبکاری هم متنفر شدهاند چه برسد به نسل جوان ایرانی و جوانان اسلامی.
براستی که دروغ همیشه بیفروغ است.

۱۳۹۵/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...