نسخه چاپی

نیروگاه تولید برق نزدیك سد فلوجه آزاد شد

منابع عراقی اعلام كردند: نیروهای عراقی ایستگاه تصفیه آب و نیروگاه تولید برق نزدیك سد فلوجه را از عناصر داعش پاكسازی كردند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، آخرین تحولات فلوجه به شرح زیر است:

14:39 شورای نروژی آوارگان در بیانیه ای اعلام کرد تعدادی از غیرنظامیان که سعی داشتند از فلوجه فرار کنند هدف تیراندازی داعش قرار گرفته و کشته شده اند. شورای نروژی آوارگان این بیانیه را پس از مصاحبه با برخی از غیرنظامیان که از فلوجه فرار کرده اند، منتشر کرد.

14:32 شبکه المیادین در خبری فوری گزارش داد تاکنون هشت هزار تن از اهالی فلوجه موفق به فرار از این شهر شده اند.

13:43 با نزدیکی نیروهای نظامی به مرکز فلوجه تبلیغات منفی برخی کشورهای عربی علیه نیروهای عراقی بیشتر می شوند. رسانه های عربی جنگ فلوجه را جنگ شیعه با اهل سنت توصیف می کنند و شاهزاده های سعودی یورش به فلوجه را جنگ علیه اسلام می مانند و انگار داعش را نماد اسلام می دانند، ادعایی که علمای اهل سنت الانبار با حضور در جبهه فلوجه پاسخ آن را دادند.


13:27 تلویزیون العالم به نقل از منابع ارتش عراق اعلام کرد عناصر تروریستی داعش، با لباس زنانه از شهر فلوجه فرار می کنند. با ادامه محاصره فلوجه و پیشروی نیروهای عراقی، عناصر داعش برای گریز از مهلکه، تلاش می کنند به هر طریق ممکن از فلوجه فرار کنند. نیروهای ارتش عراق شمار زیادی عضو داعش را در حالی که لباس زنانه بر تن داشتند و تلاش می کردند از فلوجه بگریزند، دستگیر کرده اند.

12:00 تلویزیون العالم به نقل از منابع عراقی اعلام کرد: نیروهای عراقی ایستگاه تصفیه آب و نیروگاه تولید برق نزدیک سد فلوجه را از عناصر داعش پاکسازی کردند.

11:09 تلویزیون العالم به نقل از منابع عراقی اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق تاسیسات گاز فلوجه را از تصرف عناصر داعش آزاد کردند.

11:06 تلویزیون العالم به نقل از منابع عراقی اعلام کرد: نیروهای پلیس عراق در عملیاتی در جنوب الصقلاویه، شش تروریست داعشی را به هلاکت رساندند و پانزده سنگر آنها را منهدم کردند.

10:04 کریم النوری سخنگوی بسیج مردمی عراق تاکید کرد حمله به فلوجه از وظائف نیروهای بسیج مردمی نیست و شرکت این نیروها در نبرد فلوجه به خواست شخص حیدر العبادی بوده است.

وی گفت: حمله به فلوجه وظیفه نیروهای بسیج مردمی نیست و این امر به فرمان (شخص) نخست وزیر، حیدر العبادی، انجام شده است. ما در انتظار اوامر (ایشان) هستیم چون به دستورهای فرمانده کل نیروهای مسلح متعهدیم.

وی در عین حال ضمن قدردانی (از العبادی) گفت: اینکه العبادی بر مشارکت نیروهای بسیج مردمی برای ریشه کن کردن داعش در الصقلاویه و الکرمه اصرار می کند نشان می دهد که وی به اهمیت این مسأله واقف است.

وی افزود: با آزادسازی الکرمه و الصقلاویه نخستین دروازه داعشی ها شکسته شد. ما انتظار این را نداشتیم که در وقت تعیین شده به ورودیهای شهر فلوجه برسیم و اکنون فقط چهار کیلومتر با شهر فاصله داریم.

بسیج نیروهای مردمی عراق روز شنبه اعلام کرد: منطقه الصقلاویه آخرین پناهگاه گروه داعش در بیرون از شهر فلوجه است و فریاد (اعتراضات) غرض ورزان مانع از مشارکت نیروهای بسیج مردمی نیست.

07:17 نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم عراق از هلاکت دست کم 27 عضو گروه تروریستی داعش در ادامه عملیات پیشروی ارتش به طرف شهر فلوجه در غرب استان الانبار عراق خبر دادند.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق اعلام کردند یگان های ارتش در ادامه پیشروی به طرف مواضع عناصر داعش در شهر فلوجه از دو منطقه الشهداء و جبیل توانستند دست کم 27 تن از تروریست ها را به هلاکت برسانند. بنا بر اعلام منابع عراقی، دراین درگیری ها تلفاتی به نیروهای عراقی وارد نشد.

همچنین یگان های ویژه مبارزه با تروریسم پس از تسلط بر شهرک النعیمه در جنوب فلوجه به طرف این شهر یورش بردند.

۱۳۹۵/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...