نسخه چاپی

كمك دو میلیارد دلاری امیر قطر به مصر

امیر قطر در جریان دیدار با رئیس جمهوری مصر اعلام كرد، مبلغ دو میلیارد دلار به حساب بانك مركزی مصر واریز خواهد كرد.


به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع نوشت: روز گذشته در بیانیه‌ای دفتر ریاست جمهوری مصر از واریز دو میلیارد دلار به حساب بانک مرکزی مصر از سوی دولت قطر خبر داد.

این کمک درحالی به مصر ارائه می‌شود که اقتصاد این کشور به دلیل انقلاب و شرایط پس از آن از جمله ناامنی و عدم ثبات در وضعیت بحرانی بسر می‌برد و کارشناسان بر لزوم دریافت یک کمک مالی اضطراری به منظور جلوگیری از کاهش ارزش واحد پول کشور تاکید کرده‌اند.

حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر روز گذشته در جریان سفر خود به قاهره با محمد مرسی، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو و اعلام کرد که به مصر کمک مالی خواهد کرد.

از میان مقامات عربی حوزه خلیج فارس، امیر قطر نخستین مقامی است که از زمان ادای سوگند رئیس جمهور مصر تاکنون به این کشور سفر کرده است.

سایر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز کمک‌های مالی را برای دولت مصر در نظر گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به پرداخت یک میلیارد دلار کمک عربستان سعودی به بانک مرکزی مصر در اوایل سال جاری میلادی اشاره کرد.

در جریان دیدار روز گذشته امیر قطر با رئیس جمهوری مصر دو طرف روابط دو جانبه و راه‌های توسعه و گسترش این روابط را مورد بررسی قرار دادند.

۱۳۹۱/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...