نسخه چاپی

اظهارات جعفری درباره نقش ایران در فلوجه

وزیر خارجه عراق، تاكید كرد: نقش ایران در نبرد فلوجه مستشاری و در سطح افراد است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در مصاحبه با روزنامه «الاهرام» مصر در پاسخ به سوالی در مورد اخبار متعدد و تردیدهای زیاد در مورد نقش ایران در نبرد فلوجه و پیچیده‌تر شدن آن تاکید کرد: نقش ایران مستشاری و در سطح افراد است و تنها نیروهای عراقی در میدان نبرد حضور دارند و هر کسی چیزی به جز این بگوید کلا دروغ و کذب است.

او هم‌چنین در مورد برخی اظهارات در مورد فرماندهی جنگ توسط فرماندهان ایرانی نیز تاکید کرد: ما چیزی برای مخفی کردن یا این که از آن شرمنده باشیم نداریم، از همان ابتدای شکل‌گیری ائتلاف گفتیم که عملیات زمینی از سوی عراقی‌ها صورت خواهد گرفت و اجازه حضور هیچ ارتش یا گروهی از خارج چه از کشورهای همسایه یا دیگر کشورها را نمی‌دهیم. تنها مستشارانی در برخی مناطق حضور دارند و مستشارانی از اروپا و آمریکا و کشورهای مختلف جهان نیز حضور دارند و شاهد پیش روی سربازان شجاع عراقی هستند، اما حضور این مستشاران نظامی خارجی چیزی از اراده عراقی‌ها نمی‌کاهد و این سربازان عراقی هستند که سلاح به‌دست گرفته و مبارزه می‌کند و کشته می‌شود.

الجعفری داعش را یک گروه تروریستی و نیروی مخرب توصیف کرد که با وحشی‌گری تمام و با به‌کارگیری شیوه‌های غیرانسانی و قرار دادن مردم به‌عنوان سپر انسانی تنها برای بقای خود دست به تخریب و نابودی و اقدامات تروریستی می‌زند.

وی با رد برخی فضاسازی‌های منفی در مورد نیروهای بسیج مردمی، بر حضور اقشار مختلف مردم عراق اعم از سنی و شیعه در نیروهای مسلح و تلاش همه‌جانبه برای نجات مردم در فلوجه تاکید کرد و این‌گونه خبرسازی‌ها را تنها در راستای مخدوش کردن حقایق دانست.

۱۳۹۵/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...