نسخه چاپی

خلیج تایمز: انرژی هسته‌ای برای امارات كلیدی است

بنابر اعلام متخصصان انرژی هسته‌ای در نمایشگاه اتم اكسپو، در سال 2016 انرژی هسته‌ای بهترین راه حل برای جامعه جهانی و امارات متحده عربی در رابطه با تامین انرژی مورد نیازشان است.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از خلیج تایمز نوشت: اتم اکسپو، بزرگ‌ترین نمایشگاه جهان برای انجام دیدارها و گفت‌وگو میان قدرت‌های جهان در صنعت هسته‌ای است. نمایشگاه امسال و کنفرانس آن عمدتا بر روی ورود کشورهای جدید به این بخش بود.

در این میان امارات متحده عربی به سرعت در حال پیوستن به کشورهای هسته‌ای است و با تکمیل نیروگاه هسته‌ای براکه تا سال 2020 این نیروگاه قادر خواهد بود حدود یک چهارم از برق امارات را تامین کند.

بنابر اعلام متخصصان ارشد نمایشگاه اتم اکسپو، با وجود بروز حوادث نیروگاه‌های هسته‌ای چرنوبیل و فوکوشیما، کشورهای در حال توسعه بیش‌تری در حال حرکت به سوی انرژی هسته‌ای هستند.

امارات ساخت نیروگاه هسته‌ای براکه را که دارای چهار راکتور 1400 مگاواتی است را در آوریل 2010 آغاز کرد که در غرب این کشور واقع شده است.

بنابراعلام شرکت انرژی هسته‌ای امارات (Enec) هم اکنون بیش از 87 درصد از ساخت واحد 1 این نیروگاه به پایان رسیده است، هم‌چنین 68 درصد از کار واحد 2، 47 درصد از واحد 3 و 29 درصد از واحد 4 نیز به پایان رسیده است.

به طور کلی 63 درصد از کار ساخت نیروگاه هسته‌ای براکه هم اکنون تکمیل شده است.

بنابر گفته سرگئی کرینکو، مدیرکل شرکت هسته‌ای روس اتم روسیه هم اکنون امارات که دارای نیروگاه هسته‌ای است وارد مرحله جدیدی از علم، فن‌آوری، صنعت و آموزش شده است.

تا تاریخ 30 می 2016، 444 راکتور هسته‌ای در 30 کشور جهان برق تولید کرده‌اند و 63 نیروگاه هسته‌ای جدید در 15 کشور نیز در حال ساخت هستند.

۱۳۹۵/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...