نسخه چاپی

بوكوحرام شهر «بوسو» را از ارتش نیجر بازپس گرفت

یك منبع نظامی می‌گوید كه تروریستهای بوكوحرام شهر مرزی بوسو را از ارتش نیجر بازپس گرفته‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نظامی ارتش نیجر گزارش داد که تروریستهای بوکوحرام شهر بوسو در نزدیکی مرز نیجریه را از ارتش نیجر بازپس گرفته است.

درگیری نیروهای ارتش نیجر با بوکوحرام به شدت ادامه دارد به گونه ای که روز جمعه ارتش نیجر متحمل تلفات سنگینی شد و 32 نظامی خود را در نبرد با بوکوحرام از دست داد.

بوکوحرام یک گروه تروریستی آفریقایی است که در نیجریه، نیجر و کامرون فعال است؛ اعضای این گروه با تکیه بر آموزه‌های وهابیت، تفکرات تکفیری دارند.

بوکوحرام معمولاً هر از چندگاهی با حمله به روستاهای کوچک در نیجریه، نیجر و کامرون، ساکنان را می‌کشد و روستان را به آتش می‌کشد ولی یکی از اقدامات این گروه که باعث شناخته شدن آن در دنیا شد، حمله به خوابگاه یک مدرسه دخترانه در نیجریه و ربودن بیش از 270 دختر در فروردین ماه سال گذشته بود.

هر از چندگاهی یک دختر از اردوگاه تروریست‌ها در مناطق جنگلی می‌گریزد ولی اکثریت این دانش‌آموزان نگون‌بخت هنوز در بند تروریست‌ها هستند.

در روزهای اول ربوده شده این دختران، تروریست‌ها مدعی شدند که هر دانش‌آموز را به عنوان برده جنسی به مبلغ 12 دلار به شورشیان کشور چاد فروخته‌اند.

۱۳۹۵/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...