نسخه چاپی

مرتضی صفاری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما:

مشكلات اقتصادی را همه می شناسند؛ به جای حرف زدن باید برنامه داشت

عکس خبري -مشکلات اقتصادي را همه مي شناسند؛ به جاي حرف زدن بايد برنامه داشت

نماینده نطنز گفت: همه افراد به مسائل و مشكلات اقتصادی كشور آشنا هستند و به خوبی آنها را دسته بندی می كنند و در خصوص آنها حرف می زنند، ولی صرف حرف زدن، مشكل را حل نمی كند؛ برای حل مشكلات اقتصادی مخصوصاً اشتغال، باید برنامه داشت.

مرتضی صفاری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس دهم گفت: متأسفانه ما در کشور، یک تشکیلات منسجم و واحد به عنوان متولی امور فرهنگی نداریم و مراکز متعددی وجود دارد که کار فرهنگی انجام می دهند و به همین دلیل، کارهای متفرقه و موازی زیادی صورت می گیرد؛ اینکه رهبر انقلاب به بحث ولنگاری در فرهنگ اشاره داشتند، بیشتر معطوف به این موضوع است.

نماینده نطنز با بیان اینکه در عرصه فرهنگی، اقدامات محتوایی جدی صورت نمی گیرد، اظهار داشت: بالاخره کشور ما در دنیا به عنوان یک کشوری، با فرهنگ غنی و تمدن غنی شناخته می شویم و انصافاً چیزی که ما در سطح کشور به عنوان کار فرهنگی شاهد هستیم، در خور شأن تاریخ و تمدن ما نیست؛ لذا باید سیاستگذاری خاصی صورت گیرد و اقدامات اثرگذار فرهنگی در همه ابعاد صورت گیرد. از طرفی، باید مقداری کارها به شکل متمرکزتر انجام شوند و در این عرصه، مقداری با برنامه تر حرکت کرد.

وی با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که صرف حرف زدن در خصوص مسائل اقتصادی کافی نیست و باید مشکلات را حل کرد، گفت: همه افراد به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور آشنا هستند و به خوبی آنها را دسته بندی می کنند و در خصوص آنها حرف می زنند، ولی صرف حرف زدن، مشکل را حل نمی کند؛ برای حل مشکلات اقتصادی مخصوصاً اشتغال، باید برنامه داشت. ما نیاز داریم که مقداری در ساختارهای اقتصادی مان و در ساختار بودجه سالانه کشور تجدیدنظر کنیم؛ 90 درصد بودجه، به هزینه های جاری کشور، از جمله دستمزدها و مسائلی از این قبیل اختصاص دارد و بودجه ای که به مسائل عمرانی تخصیص داده نمی شود، به ده درصد هم نمی رسد؛ طبیعی است که با بودجه ده درصدی، اشتغال ایجاد نمی شود و تولید راه نمی افتد؛ همچنین هیچ کار عمرانی هم نمی توان انجام داد؛ بنابراین ساختار بودجه کشور باید تغییر پیدا کند.

صفاری ادامه داد: در ارتباط با تجارت خارجی و نقل و انتقالات منابع خارجی، باید مقداری جدی تر کار کنیم و ساختار تجارت خارجی کشور مقداری متحول شود. اگر به تراز بازرگانی کشور نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که اختلاف صادرات و واردات ما چقدر است و تراز بازرگانی ما تا چه میزان منفی است؛ همه اینها حکایت از آن دارد که تولید کشور، نمی تواند رشد داشته باشد و به حرکت در بیاید و به تبع آن، اشتغالی هم ایجاد نمی شود.

نماینده نطنز در خصوص موضوع خودنظارتی مجلس اظهار داشت: ما باید مراقب رفتار خودمان باشیم؛ شاید در گذشته، برخی دوستان به دلیل برخی منافع فردی یا منطقه ای، امتیازاتی به ارگان های دولتی داده باشند و به این خاطر باشد که رهبر انقلاب نگران این موضوع هستند و بحث خودنظارتی را مطرح می فرمایند. ما نماینده مجلس هستیم و باید با دید ملی به مسائل نگاه کنیم، نه با دید شخصی و گروهی، یا منطقه ای.

۱۳۹۵/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...