نسخه چاپی

عضو حزب الوفاق بحرین

دولت بحرین مرحله جدید سركوب سیاسی را آغاز كرده است

مرتضی العلوی، فعال انقلابی بحرین گفت: برنامه جدیدی كه رژیم منامه آغاز كرده سركوب فعالان سیاسی است. این یك نقشه آمریكایی برای نابود كردن همه آثار انقلاب ۲۰۱۱ است.

به گزارش نما سید مرتضی العلوی از اعضای حزب الوفاق و انقلابیون بحرین در گفت‌‍‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درباره حکم جدید شیخ علی سلمان و چند انقلابی دیگر در بحرین گفت: شیخ علی سلمان یک سال و نیم پیش محاکمه شد. در آن دوره 4 تهمت به ایشان زده شده بود که پس از برگزاری دادگاه از 2 مورد تبرئه و برای 2 تهمت دیگر محکوم به 4 سال زندان شدند.

وی افزود: دادگاه در بحرین سیاسی است. الآن اوضاع در بحرین متشنج شده است و حاکمیت تصمیم گرفته فشار را بر گروه‌های مبارز بیشتر کند. از سوی دیگر انگلیس، آمریکا و آل‌سعود هم اصرار دارند که این فشار بیشتر شود. به همین دلیل در دادگاه استیناف حکم ایشان را از 4 سال به 9 سال تغییر یافت.

عضو حزب الوفاق بحرین اضافه کرد: ما معتقدیم همه این حکم‌ها سیاسی است. فقط هم شیخ علی سلمان نیست. بسیاری از انقلابیون و جوانان حکم زندان ابد، اعدام و سلب تابعیت گرفته‌اند.

العلوی درباره تحولات اخیر بحرین اظهار داشت: پس از موج انقلاب در سال 2011 حکومت بحرین با کمک آل‌سعود انقلابیون را دستگیر کردند و عده‌ای هم از کشور فرار کردند. به همین دلیل فضای میدانی خالی ماند. برنامه جدیدی که رژیم منامه آغاز کرده سرکوب فعالان سیاسی است. این یک نقشه آمریکایی است تا همه آثار انقلاب را از بین ببرند.

این فعال بحرینی افزود: به جز شیخ علی سلمان، چهره‌های سیاسی دیگری مثل فاضل العباس و ابراهیم شریف به دلایلی مثل اعتراض به جنگ یمن و انتقاد از دولت بحرین زندانی هستند.

العلوی درباره حمایت بان‌کی‌مون از شیخ علی سلمان اظهار داشت: نگاه ما به سازمان ملل منفی است. سازمان ملل زمانی که دولت بحرین جنایت‌هایی مثل کشتار، زندانی کردن و تجاوز علیه مردم انجام داد هیچ اقدامی نکرد. بان‌کی‌مون هم فقط ابراز نگرانی می‌کند.

۱۳۹۵/۳/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...