نسخه چاپی

ساخت پردازنده ۲۵۶ هسته ای برای AI توسط كارشناس ناسا

این تراشه كه با اهداف نظامی مورد طراحی قرار گرفته برای قادر بودن در تشخیص و انالیز صدا ها اینچنین توانمند در نظر گرفته شده است، قرار است این تراشه تا نیم میلیون نفر صدای مرد یا زن را در آن واحددرك كرده و توانایی پاسخ دهی داشته باشد، گفتنی است این پروژه می تواند یك اتفاق بسیار مهم در صنعت و هوش مصنوعی به حساب بیاید.

به گزارش نما از آینده خبر دقیقی نداریم، اما با یک حساب سرانگشتی از تخیل هایی که در فیلم های علمی می توان دیده ایم می توان تخمین زد که در اینده ای نه چندان دور هوش مصنوعی و کامپیوتر ها تمامی جوانب زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار خواهند داد و در مقابل اصلا بعید نیست که انسان ها تحت تسلط کامپیوتر ها در بیاییند، هنوز راه زیادی برای هوش مصنوعی در پیش است و دانشمندان هر روزه در حال توسعه و پیشرفت در این زمینه هستند و ابدا به تخیلات ما کاری ندارند!
به تازگی یکی از مهندسان سابق ناسا با نام Daniel Goldin تراشه ای را برای پاسخگویی به نیاز های پردازشی هوش مصنوعی طراحی کرده که دارای ۲۵۶ هسته است و عدد و رقم مورد تخمین برای پیاده سازی این پروژه ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

آقای Goldin بین سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۱ مدیریت بخش Shuttle را بر عهده داشته و بعد از آن به طراحی تراشه ای هیولا مانند اینچنینی با ۲۵۶ هسته پرداخته است.

پروژه پیاده سازی این تراشته تحت عنوان KnuVerse نام برده می شود و شاید برایتان جالب باشد که پردازنده ای با این توانایی به چه کاری می آید؟
این تراشه که با اهداف نظامی مورد طراحی قرار گرفته برای قادر بودن در تشخیص و انالیز صدا ها اینچنین توانمند در نظر گرفته شده است، قرار است این تراشه تا نیم میلیون نفر صدای مرد یا زن را در آن واحددرک کرده و توانایی پاسخ دهی داشته باشد، گفتنی است این پروژه می تواند یک اتفاق بسیار مهم در صنعت و هوش مصنوعی به حساب بیاید.

پهنای باند مورد نیاز برای پاسخ دهی به این تراشته ۳۲۰Gbps و تاخیر در پاسخ در فارم سرور برای این پردازنده ۴۰۰ میلی ثانیه تخمین زده شده است.

از مهمترین نکات راجع به این پردازنده ایجاد و پیاده سازی API قابل دسترس و توسعه یافته برای برقراری ارتباط با آن است. طبق اطلاعات قابل بررسی پروژه پیاده سازی API هم با نام های KnuPath و KnuEdge در اینترنت به صورت رایگان در دسترس قرار خواهند گرفت.

۱۳۹۵/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...