نسخه چاپی

تايج يك پژوهش علمي در كشور نشان داد

تاثیر شبكه های اجتماعی برسبك زندگی

عکس خبري - تاثير شبکه هاي اجتماعي برسبک زندگي

نتایج آخرین پژوهش انجام شده در كشور بیانگر آن است كه میان عضویت در شبكه های اجتماعی اینترنتی و سبك زندگی جوانان ارتباط مستقیمی وجود دارد.

.

به گزارش نما به نقل از فارس، ‌نتایج آخرین پژوهش انجام شده در کشور که بخشی از آن در شماره اخیر فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات فرهنگی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به چاپ رسیده است بیانگر آن است که اکثر اعضای شبکه های اجتماعی معتقدند میان عضویت ایشان در شبکه های اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی اعضای شبکه های مجازی رابطه ی چشمگیری وجود دارد.

بر اساس نتایج پژوهش شبکه های اجتماعی و سبک زندگی جوانان که با همکاری حسن بشیر و محمد صادق افراسیابی انجام شده است، 6/30 درصد مردان و 3/41 درصد زنان معتقدند شبکه های اجتماعی اینترنتی توانسته است به میزان بالایی در نوع ادبیات افراد جامعه موثر باشد.

همچنین5/49 درصد زنان و 4/41 درصد مردان بر این باور هستند که عضویت در شبکه های اجتماعی اینترنتی در مقادیر متوسط به بالا توانسته است بر سبک پوشش ایشان در جامعه موثر باشد.

در بخشهای دیگری از این پژوهش، تاثیر عضویت در شبکه های اجتماعی اینترنتی بر ادبیات هویتی افراد در ارتباط با جنس مخالف و تاثیر شبکه های اجتماعی اینترنتی بر سبک زندگی مجازی افراد بررسی شده و کلیه یافته ها در چارچوب نظریه دو جهانی شدن سعید رضا عاملی و جامعه شبکه ای مانوئل کاستلز بررسی و تحلیل شده است.

دکتر حسن بشیر، دانشیار گروه معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) و عضو هیات علمی این دانشگاه و محمد صادق افراسیابی، کارشناس ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) است که در حال حاضر مسئولیت معاونت امور رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده دارد.

۱۳۹۱/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...