نسخه چاپی

سفیر انگلیس: اسرائیل در حال نابودی است

سفیر انگلیس در فلسطین اشغالی هشدار داد: در حالی كه تل آویو می كوشد همه چیز را در داخل اسرائیل برای جهانیان خوب نشان دهد، این رژیم در حال فروپاشی كامل است

به گزارش نما به نقل از کیهان، متيو گولد كه خود يك صهيونيست افراطي است، مي گويد: دولت اسرائيل سرمايه گذاري هاي بسياري در حوزه رسانه مي كند اما مردم نه اعتنايي به آنها مي كنند و نه به رسانه هاي اسرائيلي اهميت مي دهند. اگرچه آنها كارشناس نيستند ولي خوب را از بد به خوبي تشخيص مي دهند و به راحتي تبليغات اسرائيل را نمي پذيرند. آنها به روشني مي بينند كه هر روز در زمين هاي غيرقانوني و اشغالي شهرك سازي مي شود و به خوبي هر روز از اتفاقاتي كه در كرانه باختري و غزه رخ مي دهد، آگاهند و همه امور مرتبط به آن مناطق را به طور روزانه مي خوانند.

به گزارش شبكه 10 تلويزيون اسرائيل، سفير انگليس در تل آويو اظهار داشت: اسرائيل سختي هاي بسياري را متوجه شهروندان فلسطيني در كرانه باختري و نوار غزه كرده است و همچنان به طور غيرقانوني در حال ساخت شهرك هاي مسكوني در زمين هايي است كه واقعا مالك آنها فلسطيني هاي كرانه باختري هستند.

وي مي افزايد: هر كس در دنيا كه نگران جايگاه اسرائيل است بايد دريابد جايگاه اين رژيم روز به روز در حال ضعيف شدن است و لحظه به لحظه از تاييد آن نزد جهانيان كاسته مي شود. به نظر من اين روند سرعت تازه اي به خود گرفته است. منظور من افراد عادي نيستند بلكه نمايندگان پارلمان و شخصيت مهم جهاني هستند كه يك به يك از تاييد اسرائيل منصرف مي شوند.

براساس اين گزارش، «گولد» همچنين گفته است: من نمي توانم اين حقيقت را كتمان كنم كه اسرائيلي كه با تلاش هاي بسيار پس از سال ها توانست مواضع جهانيان را نسبت به خود تغيير دهد اكنون شاهد است كه صبر جهانيان از رفتارهاي او به سر آمده است.

وي به عنوان نمونه مي گويد: شبكه بي بي سي براي هر كشوري كه در بازي هاي المپيك لندن شركت كرده است صفحه جديدي در وبسايت خود باز كرده و ضمن نام بردن از پايتخت آن كشور توصيفاتي درباره آن نوشته است، اما درباره اسرائيل نه تنها نامي از پايتخت آن نياورده بلكه تصويري را نيز منتشر كرده است كه در آن يك سرباز اسرائيلي با يك جوان فلسطيني درگير مي شود. اين نشان مي دهد كه افكارعمومي بريتانيا نيز نسبت به اسرائيل بدبين هستند و ديگر رفتارهاي خصمانه، تبعيض آميز و نژادپرستانه آن را نمي پذيرند.

۱۳۹۱/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...