نسخه چاپی

از كار افتادن ناو پیشرفته انگلیسی در خلیج فارس

ناوشكن ۱ میلیارد پوندی انگلستان به دلیل گرمای آب خلیج فارس از كار افتاده است.

به گزارش نما به نقل از مشرق، ناوشکن رزم ضد هوایی تایپ ۴۵ انگلستان به دلیل گرمای آب خلیج فارس دچار مشکل در بخش موتور شده و از کار افتاده است. بر اساس اطلاعاتی که روز گذشته منتشر شده است سازنده این ناو اعلام کرده است که وزارت دفاع انگلیس به این شرکت اعلام نکرده است که قرار است این شناورها برای مدت زیادی در آب های گرم عملیات کنند.

دو موتور توربینی که در این ناوشکن های ۸ هزار تنی قرار دارد ساخت شرکت رولز رویس انگلیس است و دارای بخش خنک کننده داخلی است که گرمای وارد شده به موتور را جذب کرده و از آن در موتور دوباره استفاده می کند. در محیطی مثل خلیج فارس این موتور توان جذب حرارت بالا را نداشته اما سیستم کنترل ناوشکن این موضوع را متوجه نشده و همچنان با وجود افت عملکرد از موتورها نیروی بیشتر را می طلبد که این امر نهایتا باعث از کار افتادن توربین ها و خاموش کامل در کشتی می شود.

در حال حاضر ناوشکن های تایپ ۴۵ که در مناطقی مثل دریای شمال کار می کنند به دلیل سرمای محیط از این مشکلات رنج نمی برند اما در مناطق گرم مثل خلیج فارس این مشکل باعث از کارافتادن ناو می شود. حال انگلیسی ها قصد دارند هر ۶ فروند ناوشکن تایپ ۴۵ خود را به موتورهای دیزلی نیز مجهز کنند که این امر صدها میلیون پوند برای مالیات دهندگان انگلیسی هزینه خواهد داشت.

روز گذشته این مسئله باعث بحث های بسیار تند و تیزی در پارلمان انگلیس شده و نمایندگان مسئولین وزارت دفاع و شرکت BAE به عنوان سازنده کل این ناوشکن را مقصر قلمداد کردند.

۱۳۹۵/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...