نسخه چاپی

ترامپ كلانتر جدید ایرانیان شد

«تام كاتن» عضو جمهوری‌خواه سنای آمریكا امروز از ناامیدی رهبران جهان از ۳ گزینه موجود برای جانشینی «باراك اوباما» رئیس‌جمهور آمریكا خبر داد.

به گزارش نما ، باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن اگزماین نوشت: سناتور کاتن ‌گفت در صورت روی کار آمدن ترامپ، وی توافق هسته‌ای اوباما با ایران را لغو می‌کند و بر سر توافق محکم‌تری با ایرانیان مذاکره می‌کند.

«تام کاتن» عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا امروز از ناامیدی رهبران جهان از ۳ گزینه موجود برای جانشینی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

کاتن که به تازگی از سنگاپور بازگشته، گفت رهبران کشورهای شرق آسیا در کنفرانس امنیتی برگزار شده در این کشور به وی گفته‌اند که از نظر آنها، گزینه قابلی در میان کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا باقی نمانده است.

سناتور کاتن در این خصوص گفت: این چیزی است که مکرراً این هفته در شرق آسیا شنیدم. آنها ناامیدند؛ رهبران آنجا نسبت به هر ۳ کاندیدای باقی‌مانده در رقابت، ناامیدند.

کاتن به رقیب سرسخت جمهوری‌خواهان یعنی هیلاری کلینتون هم اشاره کرد و گفت: رهبران شرق آسیا، به خصوص نسبت به روی کار آمدن کلینتون بدبین بوده‌اند زیرا وی را معمار سیاست تمرکز بر خاورمیانه اوباما و عامل غفلت آمریکا از شرق آسیا می‌دانند.

سناتور کاتن از خاطرات خود در خصوص نظر رهبران شرق آسیا نسبت به نامزد پرحاشیه حزبش یعنی «دونالد ترامپ» چیزی نگفت و فقط به گمانه‌زنی درباره اقدامات آتی ترامپ پرداخت.

کاتن گفت: دونالد ترامپ توافق منعقد شده میان دولت اوباما، ایران و ۵ قدرت جهانی را لغو می‌کند و برای انعقاد توافقی محکم‌تر با ایرانیان دوباره وارد مذاکره می‌شود.

توافق وین که حاصل ۱۲ سال مذاکره است، در نهادهای قانون‌گذار آمریکا به تصویب نرسید و با فرمان اجرایی اوباما در حال اجرا است؛ به همین دلیل است که علاوه بر ایجاد امکان حقوقی سرپیچی از برجام برای ایالت‌ها، دولت آینده آمریکا نیز تعهد حقوقی برای پایبندی به توافق هسته‌ای نخواهد داشت.

سناتور تام کاتن، پیام روی کار آمدن ترامپ برای ایرانیان را اینگونه توصیف کرد: این وقایع، شانس این را ایجاد می‌کند که به ایران بگوییم کلانتر جدیدی در شهر است.

۱۳۹۵/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...