نسخه چاپی

دبه های برجامی آمریكا در راه است

عکس خبري -دبه هاي برجامي آمريکا در راه است

محور تبلیغات انتخاباتی نامزدهای آمریكایی، منتفی كردن برجام و تداوم شرایط فشار با حفظ سازوكار تحریم‌ها علیه ایران است. سنا و كنگره آمریكا طرح تصویب چند تحریم جدید علیه ایران را دنبال می‌كنند. ایران از دسترسی به دفاع حقوقی در محاكم قضایی كشور مدعی عدالت و آزادی محروم شد و خبرهای جدید دیگر درباره نحوه مناسبات و رفتار آمریكایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران كه همه آنها در یك نقطه مشترك هستند و آن، اینكه خصومت و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود ایران را حامی اصلی تروریسم معرفی ‌کرد. محور تبلیغات انتخاباتی نامزدهای آمریکایی، منتفی کردن برجام و تداوم شرایط فشار با حفظ سازوکار تحریم‌ها علیه ایران است. سنا و کنگره آمریکا طرح تصویب چند تحریم جدید علیه ایران را دنبال می‌کنند. ایران از دسترسی به دفاع حقوقی در محاکم قضایی کشور مدعی عدالت و آزادی محروم شد و خبرهای جدید دیگر درباره نحوه مناسبات و رفتار آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران که همه آنها در یک نقطه مشترک هستند و آن، اینکه خصومت و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد.
رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند: «تهدیدهای آمریکا همچون قبل از توافق هسته‌ای است، نباید در برابر آنها ساکت ماند. برخورد دولت آمریکا با ملت ایران خصمانه است. چه کسی باید پاسخ آنها را بدهد؟» رئیس مجلس نیز به‌تازگی گفته است: «اگر آمریکایی‌‌ها در موضوع هسته‌‌ای تخطی کنند، ما برای فهماندن راه درست به آنها دست به کار می‌‌شویم.»
این موضع‌گیری از سوی مجلس شورای اسلامی مناسب است، اما باید دید دیگر قوا و نهادهای جمهوری اسلامی ایران چه وقت و چگونه می‌خواهند دست به کار شوند. آیا دولت نیز به این باور رسیده است که پس از گذشت چهار ماه‌ونیم از انعقاد برجام، نه تنها هیچ اراده‌ای از سوی آمریکایی‌ها برای اجرای آن نیست، بلکه نوعی اقدام عکس از طریق اعمال فشار‌های رسمی و غیررسمی دیده می‌شود. کارشکنی‌هایی که در آمریکا همه نهادها پای آن ایستاده‌اند، اما در جمهوری اسلامی ایران چطور؟ آیا در ایستادن مقابل دشمن غدار که ریاکارانه و منافقانه رفتار می‌کند، وحدت وجود دارد؟
این مسئله، مسئله‌ای ملی است و باید همه نهادها و قوا بدون محاسبه هزینه - فایده سیاسی و جناحی گزارش شفاف و جامعی درباره اجرای برجام تهیه و میزان بدعهدی آمریکایی‌‌ها را دقیقاً معلوم کنند و برای قضاوت در منظر مردم ایران و افکار عمومی جهان قرار دهند. ملت غیور ایران منتظر پاسخ مقتدرانه همه نهادهای ملی و انقلابی به دبه آمریکایی‌‌ها هستند.

۱۳۹۵/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...