نسخه چاپی

تمایل بی‌پایان برخی جریان‌های داخلی برای تعامل با ایالات متحده

عکس خبري -تمايل بي‌پايان برخي جريان‌هاي داخلي براي تعامل با ايالات متحده

نه اتهامات آمریكا علیه ایران موضوع تازه‌ای است و نه اعتراضات صاحب‌نظران و رسانه‌ها درباره آن برای اولین‌بار اتفاق افتاده است. آنچه در این میان عجیب و نگران‌كننده است، تمایل بی‌پایان برخی جریان‌های داخلی برای تعامل با ایالات متحده و نزدیك شدن به كشوری است كه در دوران پسابرجام نیز از اتهام‌زنی به ایران و تهدید جمهوری اسلامی ایران دست برنمی‌دارد و كینه دیرینه خود از ایرانیان را مخفی نمی‌كند.

آنقدر گزارش سالیانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم وارونه است که حتی صدای رسانه‌ها و صاحب‌نظران آمریکایی هم در اعتراض به این حجم از خلاف‌گویی بلند شده است. پایگاه «گلوبال‌ریسرچ» به تازگی در این‌باره نوشته است: «اینکه وزارت خارجه آمریکا می‌گوید ایران حامی اصلی تروریسم است، وارونه کردن حقیقت است.» این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود آورده است: تاکنون هیچ سند و مدرکی از کمک ایران به گروه‌های تروریستی در منطقه خاورمیانه[غرب آسیا و شمال آفریقا] یافت نشده است، بلکه این ایالات متحده آمریکاست که تقریباً در شکل‌گیری تمامی گروه‌های تروریستی، اعم از داعش، القاعده نقش داشته است؛ چنانچه «مایکل فلین» رئیس سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در مصاحبه‌ای گفته است: واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن دمشق، آگاهانه از تروریست‌ها در سوریه، از جمله داعش و... حمایت کرده‌اند.
اما در این میان نه اتهامات آمریکا علیه ایران موضوع تازه‌ای است و نه اعتراضات صاحب‌نظران و رسانه‌ها درباره آن برای اولین‌بار اتفاق افتاده است. آنچه در این میان عجیب و نگران‌کننده است، تمایل بی‌پایان برخی جریان‌های داخلی برای تعامل با ایالات متحده و نزدیک شدن به کشوری است که در دوران پسابرجام نیز از اتهام‌زنی به ایران و تهدید جمهوری اسلامی ایران دست برنمی‌دارد و کینه دیرینه خود از ایرانیان را مخفی نمی‌کند. مسئله نگران‌کننده این است که مسئول و مدیر کشور، به وعده‌ها و گفته‌ها و تبسم‌های فریبنده سیاست‌مداران آمریکایی دل ببندد و فراموش کند که با چه کسی روبه‌رو است؛ تاریخ خصومت آمریکا با ایران را به یاد نیاورد و مدام اظهارات امروز آمریکایی‌ها علیه ایران را توجیه کند. خطر بزرگ و تهدید اصلی برای انقلاب اسلامی و مردم ایران دشمنی دشمن نیست، بلکه دوست‌انگاری دشمن از سوی برخی از تصمیم‌گیران است.

۱۳۹۵/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...